قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید گفت: هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس امید، دانشجویان سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: زارعیان قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور (امید) در هفتم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه شیراز بیان کرد: شرکت کنندگان در این دوره، آثار خود را در بخش‌ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس ارسال کرده اند که پنج داور در بخش فیلم و سه داور در بخش عکس، آثار را ارزیابی کرده و برگزیدگان را معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد و احمد الستی، محمد آفریده، هومن بهمنش، نرگس آبیار و پریناز ایزدیار داوران بخش فیلم کوتاه و در بخش عکس نیز محمد خدادادی مترجم زاده، محمد مهدی رحیمیان و ساعد نیک ذات، داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

زارعیان ادامه داد: در بازه زمانی ۱۵ دی ماه امسال از شروع فراخوان دریافت آثار تا ۱۱ اسفند ۹۷ که پایان مهلت ثبت آثار شرکت‌کنندگان بود، تعداد ۶۱۰ نفر در سایت جشنواره ثبت نام و آثارشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید اضافه کرد: در این مدت که ثبت آثار از طریق وب سایت جشنواره انجام شد، ۴۰۸ اثر در بخش فیلم، ۱۰۵ اثر در بخش فیلمنامه و ۲ هزار و ۱۷۸ اثر نیز در بخش عکس ثبت شد.

وی اظهار کرد: در سه روز اکران فیلم‌های منتخب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه ریزی شده و پس از آن نیز اختتامیه جشنواره برپا می‌شود.

زارعیان تاکید کرد: در بخش فیلم کوتاه از میان فیلم کوتاه مستند، صدثانیه‌ای با موضوع ویژه، کوتاه داستانی، کوتاه تجربی، نماهنگ و انیمیشن و در بخش عکس نیز داوران بهترین عکس با موضوع آزاد، ویژه، تک عکس و مجموعه عکس برترین اثر معرفی می‌شود.

قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید با اشاره به اینکه عکس‌ها در قالب یک نمایشگاه و در زمان برگزاری جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، افزود: یک بولتن تک برگی بعد از جشنواره منتشر و یک ویژه نامه نیز در قالب کتاب چاپ می‌شود.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، عکس ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار