سیده معصومه دستغیب در جلسه مدیران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان فارس، گفت: براساس آمارها، فارس پس از تهران در میزان بیکاری بانوان تحصیلکرده دانشگاهی در جایگاه دوم قرار دارد.
کد خبر: ۷۳۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سیده معصومه دستغیب چهارشنبه چهار اردیبهشت در جلسه مدیران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان فارس، گفت: براساس آمارها، فارس پس از تهران در میزان بیکاری بانوان تحصیلکرده دانشگاهی در جایگاه دوم قرار دارد.

او این آمار را هشدار دهنده توصیف و اضافه کرد: براساس گزارش‌ها، درصد مشارکت زنان استان فارس در حوزه سیاسی و اجتماعی، از متوسط کشوری پایین تر است.

دستغیب با اشاره به آمار بالای تعداد زنان سرپرست خانوار فارس نسبت به میانگین کشوری، ضرورت اجرای طرح‌های توانمندسازی بانوان با هدف توسعه اشتغال در این گروه را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس گفت: هر زن سرپرست خانوار یا دختران این بانوان امکان بهره مندی از آموزش‌های رایگان را خواهند داشت.

دستغیب از تشکل های غیردولتی شیراز و فارس و همچنین خیریه های فعال برای گسترش این طرح دعوت کرد و افزود: تمام خیریه ها و تشکل های غیر دولتی در صورت درخواست می توانند از برگزاری این دوره ها برای افراد بهرمند شوند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس نیز با اشاره به تفاهمنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، گفت: این طرح برای اجرا در سکونتگاه های غیر رسمی ۱۰ استان ابلاغ شده بود .

کوشکی با بیان اینکه سهمیه فارس در این طرح آموزش هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار بود، گفت: در مدت اجرای این طرح ۶۳۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار شیراز آموزش های لازم را طی کردند .

وی گفت: این دوره‌ها در خانه محله‌های دهپیاله، سعدی، سهل آباد، شهرک بهار، کوشک میدان و مهدی آباد به صورت فشرده و رایگان در رشته های، طراحی دوخت (مانتو و شلوار)، کشاورزی، گیاهان دارویی، قارچ، عطاری، صنایع دستی، فرش، گلیم بافی، گبه و چرم دوزی برگزار شد .

کوشکی ادامه داد: ۷۵ درصد آموزش‌ها در دوره‌های برگزار شده عملی و ۲۵ درصد تئوری بود؛ خوشبختانه مراحل ابتدایی برگزاری این دوره‌ها در خانه محله‌های شهرستان‌های کازرون و مرودشت نیز در حال انجام است.

مدیرکل فنی و حرفه ای فارس خاطرنشان کرد: بانوان سرپرست خانواری که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند در صورت تمایل می‌توانند، به جای خود، دخترانشان را برای کسب مهارت به مراکز معرفی کنند .

 در این جلسه از کتاب «آنچه زنان باید بدانند» رونمایی و اعلام شد که این کتاب حاصل تلاش شورای سلامت زنان است و ۱۵ پزشک متخصص مطالب آن را تایید کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار