رئیس کمیته نظام فنی و مهندسی کمیسیون عمران مجلس گفت: زمانی که میزان تولید و عرضه مسکن در کشور پایین بوده و نرخ تورم بالا باشد، این مسائل در وضعیت بازار مسکن کاملا اثرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:فرج‌الله رجبی رئیس کمیته نظام فنی و مهندسی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش نرخ بازار مسکن در یک سال اخیر، گفت: در شرایط کنونی بازار اجاره مسکن شاهد افزایش قیمت ها است و این مسئله مشکلات بسیاری را برای خانواده ها ایجاد کرده است.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مالکان مساکن، قیمت اجاره بها را بالا برده اند و مستاجران امروز توان پرداخت اجاره را ندارند، از این رو باید برای این معضل چاره ای اندیشید.

بخش اجاره، تکه‌ای از پازل بازار مسکن است

تولید مسکن، تأمین مسکن برای اقشار متوسط، تعدیل و مدیریت بازار اجاره، بخشی از سیاست های کلان و عمومی بخش مسکن است که باید در یک قالب مورد توجه قرار گیرد و قطعا اجرای هر یک از این سیاست ها به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود
رجبی با بیان اینکه بخش اجاره، تکه‌ای از پازل بازار مسکن است، افزود: تولید مسکن، تأمین مسکن برای اقشار متوسط، تعدیل و مدیریت بازار اجاره، بخشی از سیاست های کلان و عمومی بخش مسکن است که باید در یک قالب مورد توجه قرار گیرد و قطعا اجرای هر یک از این سیاست ها به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود.

کاهش تولید مسکن و افزایش نرخ تورم دو عامل افزایش نرخ بازار مسکن

وی گفت: زمانی که میزان تولید و عرضه مسکن در کشور پایین بوده و نرخ تورم بالا باشد، این مسائل در وضعیت بازار مسکن کاملا اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده عملکرد وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره بها تأکید کرد و گفت: به نظر می رسد در شرایط کنونی، دولت و وزارتخانه درگیر ساماندهی بحران سیل اخیر هستند و بعد از آن وزارت راه باید با جدیت به مسئله گرانی بازار مسکن بپردازد.

ساماندهی بازار مسکن در دستور کار کمیسیون عمران مجلس

رئیس کمیته نظام فنی و مهندسی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا ساماندهی بازار مسکن در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار خواهد گرفت و نشستی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای بررسی دلایل گرانی مسکن به ویژه در حوزه اجاره برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار