یازدهمین همایش قلب و عروق خاورمیانه با حضور متخصصان این حوزه در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس همایش قلب و عروق خاورمیانه گفت: در این همایش سه روزه راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بررسی می‌شود.

محمدجواد زیبایی نژاد گفت : در کشورمان از هر سه نفر یک نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهد.
وی افزود: با کنترل عوامل خطر از دوران نوجوانی و جوانی می‌توان از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و هزینه‌های بالای درمان این بیماری‌ها در بزرگسالی پیشگیری کرد.
رییس همایش قلب و عروق خاورمیانه، مهمترین عوامل خطر را سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، فشارخون، قند خون و چربی بالا دانست.
زیبایی‌نژاد گفت: ۱۲۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۶۳ مقاله ازسوی داوران پذیرفته شده است.
وی تصریح کرد: محورهای این همایش شامل پیشگیری از بیماری‌های تصلب شرایین، داشتن زندگی سالم دوران کودکی و میانسالی، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه در افراد بین ۴۰ تا ۷۰ سال است.

در همایش مداخلات پیچیده قلبی هم متخصصان قلب با ارائه نمونه‌های پیچیده از بیماران قلبی از تجربیات دیگر متخصصان برای انجام بهترین روش درمانی استفاده می‌کنند.
دکتر علیرضا عبدی اردکانی دبیر همایش مداخلات پیچیده قلبی گفت: این روش بیشتر برای بیمارانی که دچار سکته‌های حاد قلبی شده اند و یا بیمارانی که دچار مشکلات دریچه قلب هستند کاربرد دارد.
وی، مهمترین روش‌های مداخلات پیچیده قلبی را آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و استنت گذاری دانست که جایگزین مناسبی برای جراحی‌های قلبی است.
یازدهمین همایش بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه و چهارمین همایش مداخلات پیچیده قلبی از ۴ اردیبهشت آغاز به کار کرده است و تا ۶ اردیبهشت در شیراز ادامه دارد.

برچسب ها: همایش ، قلب ، متخصصان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار