عملیات برداشت غلات از سطح حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لارستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، ،مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی این مدیریت از آغاز عملیات برداشت از سطح ۱۹ هزار هکتارگندم آبی و هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان خبر داد.

سعیدی نژاد با بیان اینکه، همزمان با برداشت گندم، عملیات برداشت جو آبی در سطح ۲ هزار هکتار و جو دیم در سطح ۶ هزار و هشتصد هکتار نیز در حال انجام است، افزود: از این سطح تولید ده هزار تن جو قابل پیش بینی است.

وی همچنین پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت بیش از ۸۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورز به مراکز خرید تحویل می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه، محصول برداشت شده به شش مرکز خرید گندم شهرستان از جمله: حومه، درز و سایبان، بلغان، صحرای باغ، بیرم و سیلوی ۴۵ هزار تنی خوشه زرین منصور آباد حمل می شود، افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی به عنوان عامل تشخیص و ذیحساب در این مراکز حضور دارند.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی لارستان با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از اراضی زراعی لارستان به کشت محصولات گندم و جو اختصاص دارد، گفت: برداشت این محصول استراتژیک از اوایل اردیبهشت ماه در لارستان آغاز شده و با توجه به شرایط آب و هوایی تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

سعیدی نژاد افزود: محصول تولیدی تحت نظارت کامل شبکه مراقبت بر مزارع با هدف تحویل محصول پاکیزه و عاری از خسارت آفات به سیلوها تحویل داده می شود

 

 

برچسب ها: گندم ، جو ، برداشت ، لارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار