مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تولید سالانه بیش از ۱۲ تن بهار نارنج در این استان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آن به صورت خشک و فرآوری شده صادر می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور است، اظهار کرد: یک هزار و ۳۵۰ هکتار از ٤ هزار هکتار نارنج کشور در استان فارس قرار دارد و شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۷۸ هکتار سطح زیر کشت بیشترین سطح زیر کشت نارنج را در فارس دارند.

وی ادامه داد: حدود ۶۳۰ هکتار از درختان نارنج در باغ‌های تفریحی، آموزشی، پارک‌ها، فضای سبز و حاشیه خیابان‌ها قرار دارد که زیبایی خاص و عطر دل‌انگیز آن از جاذبه‌های طبیعی است.

پاکاری افزود: ۷۲۰ هکتار از درختان نارنج فارس در باغ‌های تجاری قرار دارد و شهرستان‌های شیراز، کازرون، جهرم، داراب و فیروزآباد از شهرستان‌های تولید کننده نارنج هستند.

این مقام مسئول با بیان این‌که نخستین شکوفه‌های بهار نارنج در استان فارس از اوایل فروردین پدیدار می‌شود، تصریح کرد: یک تا ۵ درصد از شکوفه‌ها برای تولید نارنج کافی است و بقیه بهار نارنج‌ها جمع آوری، خشک و فرآوری می‌شود.

پاکاری گفت: بهارنارنج‌های جمع‌آوری شده استان فارس در سه کارگاه صنعتی و ۳۵ کارگاه سنتی خشک و بسته‌بندی می‌شود تا برای مصرف داخلی و صادرات مهیا شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در فارس بیش از ۶۰ هزار هکتار مرکبات وجود دارد، تاکید کرد: این استان با تولید یک میلیون و ۵۰۰ تن مرکبات، دومین استان تولیدکننده مرکبات در کشور به شمار می‌رود.

 

برچسب ها: تولید ، بهارنارنج ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار