به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیامی را به شرح زیر صادر کرد:
کد خبر: ۷۳۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 25 April 2019

«بسم الله الرحمن الرحیم

مداد العلماء افضل من دماء الشهداء

تابناک فارس به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی:یک سال از درگذشت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی می گذرد.

آیت الله ایمانی، از شاگردان ویزه حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و ... بود.

خدمات فرهنگی این عالم برجسته در استان فارس بر کسی پوشیده نیست.

همکاری با آیت الله ناصر مکارم شیرازی در نگارش تفسیر موضوعی نمونه و برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم برای جامعه در کازرون، بوشهر و شیراز از خدمات قرآنی است که او در دوران زندگی خویش برای همیشه بر جای گذاشته است.

حمایت های بی دریغ آیت الله ایمانی از فعالیت های فرهنگی و پرورشی به ویژه برای قشر جوان و نوجوان در کازرون، بوشهر، شیراز و فارس از دیگر فعالیت های فرهنگی آن مرحوم است.

ده سال برگزاری موفق کنگره علامه طباطبایی با حضور شخصیت های بزرگ کشوری که باعث شد نام کازرون در طول این ده سال بارها تکرار گردد.

از دیگر اقدامات آیت ا... ایمانی در کازرون را می توان به ساخت زایشگاه، راه اندازی مکتب زهرا، راه اندازی دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون ... اشاره کرد.

در دوران امامت جمعه شیراز نیز وی سعی بر مدارا و خط مشی اعتدال داشت. مشی اعتدالی آیت الله ایمانی باعث شد تا برخی گروه ها و جریان هایی که سالیان سال در جای جای استان دچار اختلافاتی بودند، کنار یکدیگر قرار گیرند. هر چند در این بین شاید نتوانست رضایت همگان را جلب نماید اما وفاق و همدلی ثمره آن بود .

آن مرحوم در طول دوران امامت جمعه شیراز تلاش داشت تا انتقادات و حرف های مردم را در خطبه های نمازجمعه بیان کند. گاه با ورود به مسایل اختلافی در جهت اتحاد و یکپارچگی بین مردم در سراسر استان فارس تلاش می کرد. از جمله تلاش بسیار وی برای حل اختلافات میان بزرگان حوزه دین و سیا سیون را می توان اشاره کرد .

چهره آرام و متین، در عین حال با صلابتش را نمی توان فراموش کرد.

استمرار بر فعالیت های قرآنی، تأکید بر فعالیت های فرهنگی به ویژه کتاب و کتاب خوانی در جهت ارتقای سواد عمومی و فرهنگ سازی جامعه، تلاش برای تبیین اهداف شورای فرهنگ عمومی استان ، راه اندازی مراکز علمی و فرهنگی و به ویژه گام هایی که در جهت اتحاد و یکپارچگی در سطح استان فارس برداشته است، در خور توجه و تعمق است.

یادش گرامی و راهش پر رهرو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار