مراقب پرسپولیس - تراکتور باشید!
سریال درگیری‌های زنجیره‌ای تیم‌های پرطرفدار جمعه شب ادامه پیدا کرد و باز هم تعداد زیادی زخمی شدند تا خاطره خوبی از بازی‌های تیم‌های بزرگ در لیگ هجدهم وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۷۳۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 28 April 2019

سریال درگیری‌های زنجیره‌ای تیم‌های پرطرفدار جمعه شب ادامه پیدا کرد و باز هم تعداد زیادی زخمی شدند تا خاطره خوبی از بازی‌های تیم‌های بزرگ در لیگ هجدهم وجود نداشته باشد.

 ایسنا، لیگ هجدهم فوتبال پر بود از دعواها و زد و خوردهایی که مسبب آن تیم‌های بزرگ و پر هوادار بودند و مدیریت اشتباه باعث شده این دعواها دامنه گسترده‌تری داشته باشد و حتی پای ملک‌الموت هم به استادیوم‌ها باز شود؛ سریالی تکراری که به نظر می‌رسد پایان نخواهد داشت و اگر کسی به فکر نباشد احتمال دارد ادامه‌اش در یادگار امام تبریز و دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس رخ دهد.

این جار و جنجال‌ها با درگیری شدیدی که در بازی پرسپولیس و سپاهان رخ داد، حالا بیشتر به یک فیلم ترسناک شبیه شده تا بازی جذاب فوتبال. در ادامه به چهار سکانس اصلی این "فیلم - فوتبال" اشاره می‌کنیم.

سکانس اول؛ هفته سوم، ورزشگاه آزادی

تراکتورسازی کهکشانی پا به استادیوم آزادی گذاشته بود تا یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل را برگزار کند. اتفاقات آن بازی هم مثل جمعه‌ای که گذشت زودتر از سوت داور رخ داد؛ جایی که هواداران تراکتورسازی بیش از ظرفیتی که به آن‌ها اختصاص داده شده بود، در این ورزشگاه حضور پیدا کردند. یک مأمور زخمی، تعدادی یگان ویژه کتک خورده و کلی سنگ و صندلی که به سوی هواداران دو تیم پرت شده بود، تنها صحنه‌های به جا مانده از آن دیدار بود. در آن دیدار استقلال با سه گل پیروز شد اما هواداران دو تیم، قافیه فرهنگ را باختند.

سکانس دوم؛ هفته پانزدهم، ورزشگاه نقش جهان

بازی رفت ال‌کلاسیکوی ایران کم از بازی برگشت نداشت. تعدادی نارنجک و هوادار زخمی روی سکوها تمام فینال نیم‌فصل اول را به حاشیه برد و حتی بازیکنان و مربیان دو تیم هم وارد این حواشی شدند. درگیری‌های مختلف بازیکنان، جنجال در صحنه‌های داوری و مصاحبه‌های کنایه‌دار علیه فغانی و سایر داوران باز هم این دیدار را تحت‌الشعاع قرار داد تا نبرد پرسپولیس – سپاهان یادآور خاطرات خوشی نباشد.

سکانس سوم؛ هفته بیست و ششم

باخت به سپیدرود و حواشی محمدرضا زنوزی و محسن فروزان، می‌توانست با یک پیروزی خانگی برابر پیکان به دست فراموشی سپرده شود اما اشتباه دروازه‌بان جانشین یعنی محمدرضا اخباری و شکستی دیگر هواداران زودجوش تراکتوری را پس از سوت داور به داخل زمین کشاند و باعث شد آن‌ها حتی به کاپیتان‌های خود هم رحم نکنند. سیلی به مسعود شجاعی و درگیری با دژاگه، دوره کردن خبرنگاران و عکاسان، مقابله نیروی انتظامی با ماشین ضد شورش و حواشی مختلف دیگر تراکتورسازان را بیش از پیش در باتلاق حاشیه فرود برد تا دست آن‌ها از جام قهرمانی کوتاه‌تر شود.

سکانس چهارم؛ هفته بیست و هفتم

باز هم پرسپولیس، باز هم سپاهان و باز هم جنگ و دعوا. سوت شروع بازی توسط بیژن حیدری هم باعث نشد که دعوای یک ساعته هواداران زرد و قرمز تمام شود. میدان نبردی که روی سکوها شکل گرفته بود و هر کس به دنبال نشان دادن نشانه‌گیری دقیق خود با سنگ و صندلی بود! خودنمایی‌های این جنگ و دعوا، کار بیش از ۲۰۰ هوادار را به بیمارستان کشاند و یک نفر هم جانش را از دست داد. در آخر هم سیاوش یزدانی و مسعود تابش با یک تهدید یا تذکر ریز خبر از نبرد بعدی در اصفهان دادند.

البته به نظر می‌رسد سکانس پنجم این سریال زنجیره‌ای در یادگار امام رقم بخورد و اگر مدیریت کانون هواداران و مدیران باشگاه جلوی آن را نگیرند، هواداران تراکتورسازی به دنبال انتقام فحاشی‌های دور رفت خواهند بود و پرسپولیسی‌ها هم بار دیگر نشان می‌دهند در درگیری چیزی از حریف خود کم نخواهند گذاشت؛ درگیری‌هایی که تهدیدهای آن از همین حالا در کانال‌های هواداری شروع شده و اگر تصمیم درستی برای کنترل جو ورزشگاه در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی گرفته نشود، باز هم شاهد عبور و مرور ماشین‌های آمبولانس در یادگار امام خواهم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار