میزان تصادفات منجر به فوت در تبریز برای سومین سال متوالی، با کاهشی چشمگیر مواجه شده است.
کد خبر: ۷۳۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 28 April 2019

مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز امروز با اعلام این خبر، گفت: خوشبختانه شهر تبریز برای سومین سال متوالی کمترین میزان تصادفات منجر به فوت را داشته و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز که مصادف با روز ملی ایمنی در حمل و نقل است، خدا را شکر می کنیم که با رعایت مسائل ایمنی امسال نسبت به سال گذشته تلفات جانی در تصادفات شهر کاهش یافته و از این حیث تبریز بهترین آمار را در بین دیگر کلانشهرها داشته است.

یوسفی با اشاره به نقش مهم تعامل بین دستگاه های دخیل در موضوع ترافیک و حمل و نقل، عنوان کرد: دلیل اینکه تبریز برای سه سال متوالی کمترین میزان تصادفات منجر به فوت را دارد، تعامل بسیار خوب پلیس راهور و سیستم حمل و نقل استان و شهر شامل استانداری، شهرداری، دادستانی، آموزش و پرورش، زیرمجموعه های شهرداری و دیگر ارگان های دخیل با یکدیگر بوده است و بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیک شهر با این تعامل و همکاری بین دستگاه ها و البته همراهی خوب شهروندان برطرف شده و نتیجه آن کاهش چشمگیر میزان تصادفات منجر به فوت بوده است.

وی همچنین به ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: در کنار این تعامل سازنده، ما به سه عنصر مهم در بحث ترافیک و حمل و نقل که شامل مسیر، خودرو و راننده است توجه ویژه ای داریم. از لحاظ سخت افزاری، مسیرها به طور مطلوب تجهیز شده است و از لحاظ نرم افزاری شعار فرهنگ شهروندی و فرهنگ رانندگی را در بین شهروندان ترویج داده ایم و امیدواریم روزی فرا برسد که با همکاری بیش از پیش شهروندان، میزان تصادفات منجر به فوت به صفر کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه برای داشتن شهری ایمن از مخاطرات تصادف، شهروندان باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، یادآور شد: بیشترین هدفگذاری معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز در جهت ارتقای سطح خدمات دهی حمل و نقل عمومی متمرکز شده است و در این راستا افزایش خدمات اتوبوسرانی، اتمام فاز ۱ قطار شهری و اضافه کردن آن به ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین ساماندهی تاکسی ها از جمله اقدامات موثری است که می تواند در جهت ارتقای سطح خدمات دهی حمل و نقل عمومی موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه شهری، وجود پیاده‌راه های متعدد در داخل شهر است، اظهار داشت: در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی هوا، وجود پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر بخصوص در هسته مرکزی، امری ضروری است و ما در این رابطه از همشهریان عزیز می خواهیم که ما را یاری کنند. شرط مهم ما، فراهم کردن رضایت شهروندان است و آرزو می کنیم که تبریز را به شهری تبدیل کنیم که به داشتن سیستم حمل و نقل پاک شهره باشد. البته تبریز سال گذشته به عنوان پاک ترین کلانشهر کشور نیز انتخاب شده و ما امیدواریم امسال نیز این عنوان برای تبریز تکرار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :