12 نفر پرنده نگر از کشورهای آلمان, اتریش و سوئیس طی یک روز از منطقه حفاظت شده خائیز دیدن و از پرنده های نادراین منطقه تصویربرداری نمودند.
کد خبر: ۷۳۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 28 April 2019
12 نفر پرنده نگر از کشورهای آلمان, اتریش و سوئیس طی یک روز از منطقه حفاظت شده خائیز دیدن و از پرنده های نادراین منطقه تصویربرداری نمودند . این خبری بود که مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ان را اعلام کرد. اما ماجرای حضور این اروپائیان در منطقه خائیز کهگیلویه چه بود؟
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از مشاهده سه پرنده از نوع جغد ماهیخوارو انتشار آن در رسانه ها داخلی و پس از آن انعکاس در روزنامه های کشور آلمان ، یک گروه پرنده نگر برای مشاهده این پرنده و دیگر پرندگان نادر این منطقه راهی ایران شدند.
 
بیشتر بخوانید
 
رویت 3جغد ماهی خوار کمیاب در خائیز کهگیلویه وبویراحمد + تصویر
 
محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ،دراین خصوص گفت: درپی انتشار خبری بر روی خروجی سایت این اداره کل مبنی بر تصویر برداری محیط بانان از پرنده جغد ماهیخوار درمنطقه حفاظت شده خائیز  و پس از آن درج این خبر دریکی از روزنامه های کشور آلمان, پرنده نگرهایی از قاره سبز برای تصویر برداری از این پرنده  سفری یک روزه به خائیز داشتند .
 
پرنده ای که اروپایی ها را به خائیز دهدشت کشاند + تصاویر

جعفری نژاد افزود:این پرنده نگرها که 9 نفر آنها از آلمان 2نفر از اتریش و یک نفر از سوئیس بودند طی هماهنگی قبلی با سازمان مرکزی از پرندگان کمیابی از جمله جغد ماهی خوار,  بوچانگاه خاکستری و عقاب دو برادر که در منطقه حفاظت شده خائیز بارها توسط  هدایت اله دیدبان سرپرست مطقه حفاظت شده خائیز دیده شده اند, تصویر برداری نمودند.
گفتنی است, این هیئت بعد از ورود به خوزستان و بازدید از هورالعظیم , در چهارمین روز از اردیبهشت جاری وارد منطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه شده و پس از بازدیدو اقامتی یک روزه  منطقه حفاظت شده خائیز را به مقصد شمال کشورترک نمودند.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار