نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی در شهر بهمن آباده فارس با حضور معاون وزیر نیرو، افتتاح شد.
کد خبر: ۷۳۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 29 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:همایون حائری معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاح این نیروگاه خورشیدی گفت: برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با برنامه ریزی در کشور تا کنون بیش از ۷۰۰ مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در حال تولید بوده، که ۳۰۰ مگاوات آن از نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ مگاوات برق به ظرفیت منطقه آباده اضافه و وارد مدار شده است، افزود: نیروگاه خورشیدی تابان منطقه بهمن برق بیش از ۲ هزار مشترک خانگی و صنعتی را تامین می‌کند.

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تصریح کرد: در آینده نیروگاه ۵ مگاواتی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در بهمن ساخته می‌شود که درآمد حاصل از آن به شهرداری بهمن اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه، نخستین نیروگاه خورشیدی در کشور است و شهرداری آن را اداره می‌کند، ادامه داد: این نیروگاه نیز بر اساس ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بهمن ساخته می‌شود.

زارع اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی بهمن در زمینی به مساحت بیست هکتار ساخته شده، که این نیروگاه با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق و با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

همچنین محمد اسداللهی فرماندار آباده با تاکید بر اینکه این نیروگاه دومین نیروگاه در کشور بوده و ۳۱ هزار پنل خورشیدی در آن نصب شده، اضافه کرد: تمام قطعات و تجهیزات آن بصورت صد درصد بومی و ساخت داخل کشور است.

وی اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی شهرداری بهمن در مدت ۱۵ ماه ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

شهرستان آباده در ۲۷۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار