مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به نقش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی دررسیدن به این هدف، افزود: در سال گذشته تعهد سازمانی برای صدور اسناد مالکیت شهری 4 هزار و 400 جلد و برای صدور اسناد مالکیت روستایی 3 هزار و600 جلد درمجموع 8 هزار جلد بوده است درحالی‌که در این سال بیش از 10 هزار و 324 جلد سند مالکیت شهری و روستایی در استان فارس صادرشده است.
کد خبر: ۷۴۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 02 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:عطاالله زمانی در همایش مشترک مدیران ثبت‌اسناد و املاک بنیاد مسکن و اوقاف فارس اظهار داشت: استان فارس در سال گذشته بیش از تعهد برنامه در صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی عملکرد داشته و به‌صورت مشترک با استان مازندران مقام نخست را در سطح کشور به دست آورد.

وی با اشاره به نقش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی دررسیدن به این هدف، افزود: در سال گذشته تعهد سازمانی برای صدور اسناد مالکیت شهری 4 هزار و 400 جلد و برای صدور اسناد مالکیت روستایی 3 هزار و600 جلد درمجموع 8 هزار جلد بوده است درحالی‌که در این سال بیش از 10 هزار و 324 جلد سند مالکیت شهری و روستایی در استان فارس صادرشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تعداد آرای صادرشده در سال گذشته را هم 10 هزار و 623 رأی عنوان کرد و گفت: در این سال 3 هزار و 334 رأی در مناطق شهری و هفت هزار و 289 رأی در مناطق روستایی در حیطه صدور اسناد صادرشده است.

زمانی صدور اسناد مالکیت را راهکاری برای ایجاد انگیزه در روستاها جهت ماندگاری روستاییان دانست و عنوان کرد: در سالی که گذشت 12 هزار و 150 پرونده به ثبت‌اسناد ارسال‌شده که از این تعداد 4 هزار و 21 پرونده اسناد شهری و 8 هزار و 129 پرونده اسناد روستایی بوده است.

وی بر لزوم اجرای دقیق قانون و موازین حقوقی و مقررات در مناطق شهری و روستایی برای صدور اسناد مالکیت تأکید کرد و ادامه داد: بر اساس ماده 5 قانون ساماندهی همه املاک و ابنیه و تأسیسات برای اخذ اسناد مالکیت باید منطبق با طرح‌های مصوب باشد، وجود این اماکن در حریم و مناطقی که منع قانونی دارد مانع از صدور اسناد مالکیت برای آن می‌شود.

این مقام مسؤول تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خریدوفروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت را از نتایج اجرای طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی دانست.

زمانی تأکید کرد: جلوگیری از نزاع و اختلافات ملکی، ارتقای توسعه پایدار و پشتیبانی از مدیریت محیط‌زیست، خودکفایی در امر تولید محصولات کشاورزی، برقراری نظام مالیاتی برای معاملات و اسناد مالکیت، محرومیت‌زدایی روستایی از دیگر نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار