معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: ۳۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی با دو هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در فارس به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۷۴۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 02 May 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: ید الله رحمانی در جلسه ۱۳۵ کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان بیان داشت: این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان‌های آباده، اقلید و خرامه و ۴ مگاواتی در شهرستان سروستان می‌باشد و با توجه به بهره برداری رسیدن این نیروگاه‌ها، سهم استان فارس در احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۲ درصد است.

وی افزود البته به زودی نیز سه نیروگاه خورشیدی دیگر با ظرفیت ۳۰ مگاوات مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اهمیت راه اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، اظهارداشت: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است که می‌توان به تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری با محوریت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، روشمندی گردش کار در ارگان‌های مرتبط با صدور مجوزهای مربوطه، زمانبندی رسیدگی و گردش کار جهت تسریع در پاسخگویی و تشکیل کارگروهی به منظور شناسایی و بررسی اراضی مستعد از جمله منابع طبیعی، شهرک‌های صنعتی و....به منظور احداث نیروگاه خورشیدی اشاره داشت.

وی در ادامه افزود: تاکنون ۲۸۳ موافقت نامه با ظرفیت سه هزار و ۳۶۳ مگاوات صادر شده است و با توجه به حذف مواردی که متقاضیان قادر به انجام تعهدات خود نبوده اند، در حال حاضر ۲۲۹ موافقت نامه صادر شده و فعال با ظرفیت دو هزار ۸۵۰ مگاوات در استان فارس موجود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان جهت راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر عنوان داشت: کارگروهی به منظور شناسایی و بررسی اراضی مستعد از جمله منابع طبیعی، شهرک‌های صنعتی تشکیل شده و در حال فعالیت است.

رحمانی با توجه چالش‌های موجود در راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: مهم‌ترین چالش‌های پیش رو عبارتند از عدم حضور نیروگاه‌های خورشیدی در پیک مصرف شب، تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت تمام شده و هزینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی که باعث عدم ایجاد انگیزش جهت سرمایه گذاران می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار