رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزدگفت: عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فضای سبز پارک‌ها و معابر اصلی شهر آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 04 May 2019

محمد صفدر پور رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، گفت: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار، سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد بصورت شبانه از سوی اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح شهرآغاز گردیده و در حال انجام است.

وی افزود: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، همچنین ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه عملیات سمپاشی و محلول پاشی درپارک‌ها و معابر اصلی با حجم ۵۰۰ لیتر سم و ۳۰۰ لیتر کود مایع در حال انجام است، گفت: سمپاشی درختان بلوار فردوسی، مدرس، خیابان ۴۵ متری دانشگاه و پارک بزرگ آزاد شهر انجام شده و در ادامه بلوار فرودگاه، نوار سبز شهرک رزمندگان، بلوار استقلال، میدان حج و دیگر مناطق انجام خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد جهت جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هر چه بهتر عملیات سمپاشی، همکاری‌های لازم را با عوامل فضای سبز داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار