مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به تدارك بیش از 20 جشنواره تابستانه براي امسال در اين استان، از کاهش هزینه‌‌هاي سفر‌ به یزد از نیمه خرداد‌ماه تا نیمه شهریور‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 04 May 2019

«سید مصطفی فاطمی» در همين رابطه تصريح كرد: استان يزد براي تابستان امسال بیش از 20 جشنواره فرهنگی، گردشگری و هنری در نظر گرفته كه هر هفته با تخفیف‌های ویژه‌ای از سوی هتل‌ها، مراکز خرید و کمپ‌های کویرنوردی، شاهد برگزاري آنها خواهيم بود.

وي کاهش هزینه سفر به یزد از طريق تخفيف‌هاي مراكز اقامتي و گردشگري در قالب اين جشنواره را يادآور شد و گفت: این جشنواره‌ها که به همت شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی، اصناف و جامعه هتلداران برگزار خواهد شد، به کاهش حتي تا نصف هزینه‌های سفر به یزد منتج می‌شود.

فاطمي در مورد جشنواره‌هاي تابستانه امسال يزد كه از نيمه خردادماه تا نيمه شهريورماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كرد: خرداد ماه امسال جشنواره‌های «گل انار» در تفت، «محصولات لبنی» در ندوشن، «زردآلو فراغه» در ابرکوه و همچنين «رویدادهای فرهنگی بم و یزد»، «رویدادهای فرهنگی ایران و مجارستان» و جشنواره «پارچه و دست‌بافت‌های سنتی فجر در مركز استان برگزار می‌شوند.

وي از برنامه ريزي براي برگزاری پنج جشنواره دیگر در تیرماه خبر داد و یادآور شد: این جشنواره‌ها شامل «جشنواره گونه‌های نادر جانوری»، «جشن ثبت جهانی»، «موسیقی کویرنشینان»، «پایتخت کتاب» و «نصرآباد بهشت میوه‌ها» است که در شهرستان‌های مهریز، تفت و یزد برگزار می‌شود.

این مسئول در مورد جشنواره‌های مرداد ماه نیز بیان کرد: جشنواره «شب‌های مهریز»، جشنواره «کبوتر و پرندگان زینتی اردکان»، «آلبالو طزرجان»، «باز بافت و هفته گردشگری میبد» نیز به ترتیب در شهرستا‌ن‌های مهریز، اردکان، تفت، یزد و میبد برگزار می‌شود.

وي برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی آئینی تاتر ایران در شهرستان یزد را مختص شهریور ماه خواند و تصریح کرد: مسابقات موتور کراس، مجسمه‌های شنی، لوک برتر و خرما به میزبانی شهرستان بافق و جشنواره‌های صنعت چاپ و رالی کویر نیز به میزبانی شهرستان یزد در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

فاطمی از تاثیر برگزاری این جشنواره‌ها در رشد گردشگری استان به ویژه گردشگری داخلی یاد کرد و گفت: سال گذشته رشد چشمگیر گردشگران داخلی یزد را به دنبال برگزاری این جشنواره‌ها شاهد بودیم که امیدواریم این رویدادها تداوم رونق گردشگری سال جاری را نیز به همراه داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار