مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای جایگزین کردن سایر سوخت‌ها با سی.ان.جی به دنبال افزایش قیمت با شیب ملایم هستیم.
کد خبر: ۷۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 04 May 2019

 مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای جایگزین کردن سایر سوخت‌ها با سی.ان.جی به دنبال افزایش قیمت با شیب ملایم هستیم.

ایرنا :«حمید قاسمی ده چشمه» مدیر طرح سی.ان.جی در همایش سی.ان.جی که در آخرین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به اینکه زمانی امنیت انرژی تنها به تولیدکنندگان مربوط می شد، ادامه داد: به مروز زمان و کشف منابع نامتعارف، اکنون مصرف کنندگان نیز در این بین نقش دارند.

وی افزود: اکنون ۶۰ درصد امنیت انرژی در جهان به تولیدکنندگان باز می گردد و مصرف کنندگان نیز نقشی ۴۰ درصدی دارند.

به گفته مدیر طرح سی.ان.جی، در سال ۲۰۴۰، ۶۱ درصد از سوخت ها توسط سوخت های فسیلی تامین می شود اما در این بین سهم گاز بیشتر شده و سهم ذغال سنگ و نفت کمتر می شود.

قاسمی تاکید کرد: اکنون آمریکا به صادر کننده ال.ان.جی به آسیا تبدیل شده و به دنبال محدود کردن بازارهای ایران است.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف بنزین سال گذشته، ۸۸ میلیون لیتر در روز بود، گفت: ایران دومین کشور ارزان انرژی در جهان به شمار می رود تا آنجا که قیمت گازوئیل ۲ سنت، بنزین هشت سنت و سی.ان.جی سه سنت است.

مدیر طرح سی.ان.جی ادامه داد: برای جایگزین کردن سایر سوخت ها با سی.ان.جی به دنبال افزایش قیمت با شیب ملایم هستیم.

وی گفت: برای افزایش تولید ۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز به پنج سال زمان و سه میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

قاسمی افزود: در حالی که میزان مصرف انرژی تا سال ۲۰۵۰ توسط خودروها تغییر نمی کند اما نوع سوخت تغییر خواهد کردو حرکت جریان انرژی به سمت گاز طبیعی است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم طرح های سی ان جی را به نتیجه برسانیم مصرف بنزین از ۹۰ میلیون لیتر به ۵۰ میلیون لیتر کاهش پیدا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار