مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت:شهرداری وظیفه کنترل بر روند ساخت و سازها را دارد و مرجع رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز نیز کمیسیون ماده 100 است که جلسات این کمیسیون تشکیل می شود و اکثر ساخت و سازها نیز منجر به صدور رای شده و غالبا نیز حکم تخریب است اما به دلایلی از جمله مسایل اجتماعی، تاکنون احکام اجرا نشده است.
کد خبر: ۷۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 05 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:امیرحسین جمشیدی افزود: محله سعدی جزو سکونتگاه های غیررسمی است که بدون پروانه ساختمانی و بدون تهیه طرح های شهرسازی به مرور زمان شکل گرفته و مربوط به دوره اخیر هم نیست.
وی افزود: خیلی از این ساخت و سازها رای کمیسیون ماده 100 برای تخریب را دارد که با توجه به تعداد زیاد پرونده های تخریب و تبعات اجتماعی که ممکن است به دنبال داشته باشد کارگروهی در استانداری فارس تشکیل دادیم و در حال جمع بندی هستیم تا ببینیم از این تعداد واحدهای غیرمجاز مسکونی در شهرک سعدی چه تعداد رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب را دارد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: برنامه ریزی بر این است که یک جابجایی صورت بگیرد و محلی مناسب را برای ساکنان ساختمان های غیرمجاز در نقطه مناسب درنظر بگیریم تا بتوانیم ساخت و سازهای غیرمجاز را به یک مکان مناسب انتقال دهیم.
وی ادامه داد: شهرداری وظیفه کنترل بر روند ساخت و سازها را دارد و مرجع رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز نیز کمیسیون ماده 100 است که جلسات این کمیسیون تشکیل می شود و اکثر ساخت و سازها نیز منجر به صدور رای شده و غالبا نیز حکم تخریب است اما به دلایلی از جمله مسایل اجتماعی، تاکنون احکام اجرا نشده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در ادامه گفت: از سیلی که اتفاق افتاد باید درس بگیریم و تمهیدات لازم را بیندیشیم که این اتفاق تکرار نشود.
جمشیدی با بیان اینکه در بحث مقابله با سیل های احتمالی باید 2 کار انجام دهیم، افزود: یکی بحث خارج از محدوده شهر و حریم شهرها است که شرکت آب منطقه ای فارس قرارداد آن را تنظیم کرده و در ارتباط با تعیین میزان بستر رودخانه ها و حریم رودخانه ها مشاور گرفته شده است که این کار در مراحل پایانی قرار دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم این طرح هرچه سریعتر آماده و بستر و حریم تمامی رودخانه های استان مشخص شود و به تبع آن هم مراحل صدور سند صورت پذیرد و حداکثر سعی و تلاش برای حفظ حریم و بستر رودخانه ها بکار گرفته شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: کار دوم بحث مقابله با سیل و آب های سطحی است که این کار بر عهده شهرداری قرار دارد، تجدید نظر و اصلاح طرح جامع مهار سیلاب ها و آب های سطحی شیراز نیز در حال انجام است که امیدواریم با خرد جمعی که صورت می گیرد طرح جامع آب های سطحی شیراز توسط شهرداری تهیه شود.
جمشیدی افزود: امیدواریم این 2 طرح در کتابخانه ها خاک نخورد و اجرای پروژه های عمرانی و حفظ حریم و مسیر روخانه ها را شاهد باشیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در پاسخ به پرسشی درباره برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرک گلستان شیراز و منطقه گویم و طرح احتمال وقوع حادثه احتمالی جبران ناپذیر در این منطقه گفت: در خارج از محدوده شهر نیز قانون توزیع عادلانه منابع آب مشخص کرده است که وزارت نیرو در صورتی که اعیانی های موجود در بستر و حریم آن ها و رودخانه ها و کانال های عمومی و مسیل ها مزاحم تشخیص دهد به مالک یا متصرف اعلام خواهد کرد که ظرف مدت معینی نسبت به تخلیه و قلع اعیانی آن اقدام کند و در صورت استنکاف وزارت نیرو با نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع خواهد کرد.
سیل های پنجم و ششم فروردین 98 خسارات و تلفاتی در شیراز برجای گذاشت و بیشترین خسارت منازل مسکونی در سیل ششم فروردین به محله سعدی وارد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار