سخنگوی شورای اسلامی شهر شیرازبا بیان اینکه اتفاقی که در شورا رخ داد باعث شد که اعضا شورا شرمنده مردم شیراز شوند گفت: مسایل و اتفاقاتی که در شورا رخ داد خارج از بحث دو نفره است.
کد خبر: ۷۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 05 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:نواب قائدی در گفت و گو  با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز هنوز جلسه ای را مبنی بر رسیدگی اظهارات دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و توهین وی به اقوام را برگزار نکرده‌اند گفت: اگرچه قرار بود اعضای شورا در این رابطه جلسه ای برگزار کنند اما بنا به دلایلی مانند نبودن تمام اعضا شورا این جلسه به روزهای آینده موکول شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وحدت و انسجام میان اقوام مختلف باید مد نظر تمام افراد و مسئولین قرار گیرد بنده اعلام برائت خود را از این موضوع اعلام می کنم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: از آنجا که در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که نباید به چنین مسایلی دامن زد اما مردم را دعوت می کنیم که آرامش خود را حفظ کنند.

قائدی با اشاره به اینکه رفتار جناب دستغیب رئیس شورا نسبت به آقای حاجتی خارج از آیین نامه بود ادامه داد: اگرچه بعضی از اعضا شورا تذکرات لازم را به رئیس شورا اعلام کردند اما ترک کردن جلسه شورا توسط رئیس شورا باعث شد که وضعیت تشدید شود.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در شورا رخ داد باعث شد که اعضا شورا شرمنده مردم شیراز شوند گفت: مسایل و اتفاقاتی که در شورا رخ داد خارج از بحث دو نفره است.

هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شیراز که در روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت و در دومین روز از هفته شیراز برگزار شد، با تنش و ترک جلسه از سوی رئیس و برخی اعضای پارلمان شهر همراه شد.

اعتراض مهدی حاجتی نسبت به ترک مکرر جلسات و از رسمیت انداختن عمدی جلسه علنی برای عدم رای آوری پیشنهادهای شورای نام‌گذاری توسط سید احمد رضا دستغیب ریاست شورا، آغاز ماجرا بود که با ورود رئیس شورا به صحن و سخنان نژادپرستانه وی از پشت میکروفن با تلخی به پایان رسید.

دستغیب با بیان این سخنان که ما باید اصولی را با همدیگر به توافق برسیم و آن اصول شهرنشینی است، اینطور نیست که هرکسی به شیراز آمد خود را شهروند شیراز بداند؛ خدا پدر جهاد سازندگی را بیامرزد که 10 تا پل زد تا یک عده بیایند در شهر و ادعای شهرنشینی کنند باعث شد که علاوه بر قوم لر ترک زبان‌ها و مهاجرانی که از روستاها و شهرستان‌های استان به شیراز آمده‌اند در فضاهای مخلتف مخصوصا فضای مجازی واکنش های تندی به این سخن رئیس داشته باشند.

انتشار اخبار تنش شورای شهر شیراز در فضای مجازی نیز واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته و برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در این باره موضع‌گیری کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار