نیری می‌افزاید: توسعه گردشگری در شب همچنین باعث افزایش کیفیت زمان در معرفی جاذبه‌ها می‌شود و امنیت را نیز در بسیاری از نقاط شهر که این تورها برگزار می‌شوند نیز بالا می‌برد.
کد خبر: ۷۴۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 06 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: برای گردشگرانی که فرصت کوتاهی برای بازدید از یک منطقه و شهر دارند، زمان از نقش کلیدی برخوردار است و لازم است تا از ساعات شبانه نیز برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن منطقه بهره بگیرند. این همان نیاز و الزامی است که اهمیت گردشگری شبانه را مشخص می‌کند و در آستانه روز شیراز بیش از پیش بر آن تاکید شده است.

مدیر گردشگری و امور زیارتی شهرداری شیراز با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شیراز در گردشگری به خبرنگار فارس می‌گوید: اغلب تورهای گردشگری ما به روز خلاصه می‌شوند و این در حالی است که گردش در شب از جذابیت بیشتری برخوردار است.

علی نیری ادامه می‌دهد: بحث گردشگری شبانه اخیرا با تاکید بر افزایش مدت زمان بازدید از جاذبه‌های شیراز مطرح شده و گردشگری ادبی در این میان از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌هایی در این راستا در یک هفته اخیر در شیراز بیان می‌کند: 15 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 تا 20 و به مناسبت گرامیداشت روز شیراز از دوستان و فرهیختگان برای بازدید از کوچه جنب آرامگاه حافظیه دعوت شد تا آغازی برای تقویت گردشگری شبانه در جوار یک چهره ادبی باشد.

گردشگری مناسبتی

نیری، برنامه‌ریزی برای گردشگری ادبی را در طرح گردشگری شبانه فرصت مطلوبی می‌داند و عنوان می‌کند: وجود آرامگاه‌های حافظ و سعدی و بزرگان ادبی دیگر حلقه مناسبی است که می‌توان در برگزاری تورهای شبانه از آنها استفاده کرد.

وی از شهروندان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری درخواست می‌کند از آنجایی که در نظر داریم به فراخوان مناسبت‌های ملی و مذهبی رخدادهای شبانه در این گذر در جوار آرامگاه حافظ داشته باشیم شهروندان نیز می‌توانند با حضور ارزشمند و ارائه پیشنهادات به بهبودی طرح آزمایشی گردشگری شبانه شیراز کمک کنند.

 

مفهوم گردشگری شبانه

مدیر گردشگری و امور زیارتی شهرداری شیراز با اشاره به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت جهانی درآمدزا اظهار می‌کند: یکی از الگوهای فضایی خاص در این صنعت، گردشگری شهری است که در آن نواحی از شهر که جاذبه‌های متعددی دارند به مقصد گردشگری تبدیل می‌شوند.

نیری می‌افزاید: توسعه گردشگری در شب همچنین باعث افزایش کیفیت زمان در معرفی جاذبه‌ها می‌شود و امنیت را نیز در بسیاری از نقاط شهر که این تورها برگزار می‌شوند نیز بالا می‌برد.

وی معتقد است: در فصول گرمتر با اجرای گردشگری در شب دمای بهتری برای بازدید از جاذبه‌ها و محله‌ها وجود دارد و امکان توسعه گردشگری در حوزه رصد ستارگان در نقاط مرتفع شهر نیز فراهم می‌شود.

نیری تصریح می‌کند: علاوه بر تامین زیرساخت‌ها به فرهنگ‌سازی نیز در شهرمان نیاز داریم تا ساکنان یک منطقه و محله نیز در برگزاری رویدادها در گردش شبانه همکاری مطلوبی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار