نخستین خودروی برقی با پنل خورشیدی به همت دانشجویان مهندسی مکانیک خودرو دانشکده فنی و حرفه‌ای علامه حسن زاده آملی تولید و رونمایی شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 06 May 2019

نخستین خودروی برقی با پنل خورشیدی به همت دانشجویان مهندسی مکانیک خودرو دانشکده فنی و حرفه‌ای علامه حسن زاده آملی تولید و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، نخستین خودروی برقی با پنل خورشیدی با نام دماوند، با حضور دکترصالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در محل دانشکده فنی و حرفه ای علامه حسن زاده آملی شهرستان آمل رونمایی شد.
همه مراحل طراحی تا ساخت این خودروی خورشیدی در طی 6ماه با همت مهدی میرابی، سیدمحمد سیدی و حسین قبادی ارفه ای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مکانیک خودرو دانشکده فنی وحرفه ای علامه حسن زاه آملی و با همکاری دو استاد راهنما انجام شده است.
این خودرو با پنل های خورشیدی دارای وزن 120کیلوگرم و قابلیت حمل بار تا 200کیلوگرم ،می‌تواند با نیروی انرژی خورشیدی که صفحات آن ذخیره می‌کند با حدود 4ساعت شارژ، حداکثر 70کیلومتر بر ساعت مسافت 80کیلومتری را بپیماید.
رییس دانشکده فنی و حرفه ای علامه حسن زاده آملی با اشاره به اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای بهره گیری از ایده دانشجویان فعال و خلاق گروه مهندسی مکانیک خودرو با حمایت استادان این دانشکده در طراحی و تولید خودروی برقی، هزینه اجرای این طرح را حدود 14میلیون تومان اعلام کرد.
حشمت الله بهزادی افزود: ساخت این خودرو از لوله های پلیمری و سوخت مورد نیاز آن از انرژی الکتریکی است که نیمی از هزینه مراحل طراحی تا ساخت آن را دانشکده و نیمی دیگر را دانشجویان تامین کردند.
وی با اشاره به اینکه تغییرات جزیی در مراحل طراحلی و اصلاح استیل ظاهری خودرو در برنامه پیش بینی شده است گفت: برای تولید انبوه نسل جدید خودروهای برقی وسبک وزن با شرکتهای ایساکو و ایران خودرو هم صحبت هایی شده و با پیگیری های انجام شده، این طرح بعنوان مصوب پژوهشی مطرح و تصویب و حمایت کامل در تولید خواهد شد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای هم در حاشیه رونمایی از خودروی خورشیدی دانشجویان دانشکده علامه حسن زاده آمل گفت، که در گذشته فقط طرح های پژوهشی و اساتید مورد حمایت مالی دانشگاه قرار می گرفت که با مصوبه جدید هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای، از طرح های تولیدی دانشجویان نیز حمایت کامل خواهد شد.
ابراهیم صالحی عمران افزود:برای هر طرح تولیدی در حوزه دانشجویی 4تا5 میلیون تومان کمک نقدی و برخی حمایت های تجهیزاتی خواهد شد.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه ای با صندوق نوع آوری و معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال رونق تولید، در راستای تجاری سازی طرح های تولیدی و خلاقانه نیز اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار