به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 07 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: همزمان با فرارسیدن ایام بهار قرآن، ماه مبارك رمضان، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مطابق روال هر سال میزبان خیل عظیم زائران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت است و به همین منظور برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی طی این ایام در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
یكی از مهم‌ترین برنامه‌های این حرم مطهر در ایام بهار قرآن، برگزاری مراسم‌ جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم است كه این مراسم طی این ایام همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
این مراسم معنوی كه با تلاوت ۱۸ نفر از قاریان برجسته استان فارس برگزار می‌شود به‌صورت مستقیم نیز از شبكه‌های ۴ سیما و شبكه فارس پخش می‌شود.
همچنین به‌مناسبت فرارسیدن این ماه مبارك، سخنرانی مذهبی همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور علما و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
در دهه اول حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوفاضل رضوی‌اردكانی، امام جمعه موقت شیراز، در دهه دوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و در دهه سوم نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.
علاوه بر این‌ها مراسم احیای شب‌های جمعه ماه مبارك رمضان و همچنین ۲۷ ماه مبارك نیز از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد مدیر كانون رهپویان وصال شیراز و با دعاخوانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
برگزاری محافل انس با قرآن كریم در روزهای پنجشنبه هر هفته ماه مبارك رمضان با تلاوت قاریان برجسته ملی و بین‌المللی، گسترانیدن سفره صلوات، نقاره‌زنی، مسابقات فرهنگی و مذهبی، مراسم‌های معنوی شب‌های قدر با حضور حداكثری زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی است كه در ایام ماه مبارك رمضان در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار