استاندار قزوین؛
استاندار قزوین گفت: هفته فرهنگی اهدا کتاب به کتابخانه ها ، در دستور کار آموزش و پرورش باشد
کد خبر: ۷۴۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 07 May 2019

اهدای کتاب بین مردم باید ترویج شود

به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه‌هاى عمومى استان قزوین بیان داشت :توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای بدون تقویت سطح آگاهی مردم امکان پذیر نخواهد بود و در این راستا کتابخانه ها؛ نقش مهمى را در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می کنند.


زاهدی بیان کرد: امروزه در کنار اهمیت به بحث کتاب و کتابخوانی باید به دنبال راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه  باشیم.

وی گفت: شهرهای بزرگ دنیا به کتابخانه‌ها ی خود افتخار میکنند، در این راستا میتوان با احداث یک مجموعه فرهنگی مدرن شامل کتابخانه ای بزرگ، سینما و محیطی برای حضور خانواده در کنار هم ، به توسعه کتابخوانی کمک کرد و این امر با کمک بخش خصوصی امکان پذیر است


 وی افزود: احداث مجموعه فرهنگی_ کتابخانه ای بزرگ به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک شایانى مى کند و همچنین می تواند به یک جاذبه و نماد فرهنگی قزوین تبدیل شود که تاثیر زیادی بر رفتار مردم خواهد داشت.

زاهدى اظهار داشت: در شهرهای کوچک دیدن کتابخانه در سطح شهر تاثیر بسزائی در رفتار مردم داشته و همچنین به شهریت مردم در شهرهای کوچک کمک می کند

استاندار قزوین بیان داشت: در برخى منازل شاهد این هستیم که کتاب به یک کالا دکوری تبدیل شده و برای تزیین چیدمان داخلی خانه فرد به کار می رود باید سعی شود ،فرهنگ مطالعه در جامعه با اسفاده از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما نهادینه شود.

زاهدی تصریح کرد: مردم می‌توانند با اهدای کتاب‌ها به کتابخانه‌ها به توسعه کتابخوانی در جامعه کمک کنند.

وی افزود: اگر فقط نیمی از کتاب‌های حبس شده در خانه‌ها، اهدا شوند، بخش عمده کمبود کتاب در سطح جامعه حل خواهد شد.


استاندار در ادامه اضافه کرد: آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ اهدا کتاب ، می تواند هفته ای را با عنوان اهداء کتاب به کتابخانه ها اختصاص دهد.

استاندار قزوین تاکید کرد :با بهره گیری از ظرفیت خیران کتابخانه ساز و با اتخاذ سیاست‌های منتهی به افزایش عضو گیری در کتابخانه ها، می‌توان برای افزایش سرانه مطالعه کتاب، گام‌های موثری برداشت.

وی گفت: با بهره گیری از ظرفیت کتابخانه ها، می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

استاندار اظهار داشت: ارتقا آمار کتابخوان ها در جامعه مسالها ی است که مغفول مانده است، که در این راستا با برنامه ریزی های مناسب و توسعه کتاب های متنوع و مناسب با ذایقه مخاطب می توان اندکی در روند افزایش آمار مطالعه گام برداشت.

 در پایان یاد آور شد: لازم است تقویت اطلاع رسانی و توجه به کتاب در جایگاه یک کالای فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، زیرا توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای بدون تقویت سطح آگاهی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

اهدای کتاب بین مردم باید ترویج شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار