رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس از توقیف ۱۰ دستگاه حفاری و خودرو‌ی برداشت غیرمجاز خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 09 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:امید رشیدی رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان فارس اظهار کرد: به منظور برخورد با تخلفات در زمینه برداشت آب‌های زیرزمینی، یک دستگاه حفاری غیر مجاز، ۹ دستگاه کامیون و لودر توقیف و ۳ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی نیز مسدود شد.

وی ادامه داد: توقیف این ماشین‌آلات در مناطق تنگ ترکی ایج، قطرویه نی‌ریز، خفر جهرم، حسن‌آباد و کریم‌آباد داراب انجام شده و همچنین ۲ حلقه چاه غیرمجاز نیز در آبگرم آباده و یک حلقه در شهرستان قیر و کارزین با دستور مقام قضایی مسدود شده است.

رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: نیرو‌های گشت و بازرسی شرکت به منظور اجرای طرح «احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی» و کنترل و نظارت بر برداشت قانونی از آب‌های زیرزمینی و برخورد با متخلفان، در حال انجام وظیفه هستند.

طرح «احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی» در سال ۱۳۹۳ برای کنترل برداشت آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از افت بیش از پیش سطح این آب‌ها در وزارت نیرو تصویب و لازم‌الاجرا شد که جلوگیری از حفر غیر مجاز چاه کشاورزی و انسداد چاه‌های غیر مجاز حفر شده نیز یکی از دستورالعمل‌های این طرح است.

برچسب ها: توقیف ، دستگاه ، حفاری ، غیرمجاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار