معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آموزش و پرورش باید بکوشد تا اندیشه های امام راحل به دانش آموزان منتقل شود و برای این مهم برنامه داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 11 May 2019

تابناک فارس به قنل از ایرنا: عنایت الله رحیمی شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در شیراز افزود: اینکه برخی تصور می کنند که اگر مجموعه ای را در کشور مورد هجمه قرار دهند و همه مشکلات را متوجه دولت بدانند کاری درست می شود، سخت در اشتباه هستند.
وی ادامه داد: امسال کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با وجود اینکه در طول 40 سال گذشته تجربه چنین شرایطی را داشته ایم و همواره نیز پیروز این میدان ها بوده ایم اما شرایط کنونی ایجاب می کند که با همدلی و همکاری گسترده از این مقطع نیز عبور کنیم.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم انتقال اندیشه امام راحل به جامعه اضافه کرد: همانگونه که مردم در مقطعی در سایه رهبری امام راحل بر مشکلات مختلف غلبه کردند، امروز نیز همانند سال های گذشته می توان در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب مشکلات را پشت سرگذاشت.
رحیمی، خواستار برگزاری مراسم و مناسبت های مرتبط با رحلت امام راحل به شکل مردمی، باشکوه و فراگیر شد و گفت: پیشنهاد می شود که علاوه بر اینکه به شکل متمرکز مراسمی برای ارتحال امام در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود، این مراسم در سطح محلات و در مساجد و پایگاه های فرهنگی نیز به شکل مردمی برگزار شود.
او اظهار داشت: البته تاکید بر مردمی برگزار شدن مراسم ارتحال امام به این معنا نیست که دستگاه های اجرایی مسئولیت و وظیفه ای ندارند بلکه در کنار فعالیت های مردمی ، دستگاه های اجرایی نیز باید به وظایف خود عمل کنند.
استاندار فارس از تمام مجموعه ها و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و همچنین فرمانداری ها و بخشداری ها خواست که در ایام باقیمانده تا برگزاری سالگرد ارتحال امام برنامه ریزی و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و امکانات مورد نیاز برای برگزاری هرچه مناسب تر این مراسم در مرکز استان و دیگر شهرستان های استان به کار گیرند.

** اندیشه های امام راحل به دانش آموران منتقل شود
در این نشست، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آموزش و پرورش باید بکوشد تا اندیشه های امام راحل به دانش آموزان منتقل شود و برای این مهم برنامه داشته باشد.
سید احمد احمدی زاده افزود: نسل جوان و نوجوان کشور باید با ابعاد شخصیتی امام راحل و اندیشه های آن بزرگوار آشنایی کامل داشته باشند و آموزش و پرورش می تواند به بهترین شکل ممکن در این مسیر حرکت کند.
وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: دستگاه ها و مجموعه های مختلف باید با بهره گیری از ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار دارند به برگزاری هرچه مطلوب تر این مراسم کمک کنند.
احمدی زاده، مراسم روز قدس امسال را نیز نسبت به سال های گذشته دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: قطعا مردم متدین و ولایتمدار استان فارس و شهر شیراز امسال نیز همانند سال های گذشته با شناختی که نسبت به شرایط دارند با حضور گسترده در راهپیمایی این روز، وحدت و اتحاد خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

**هفت هزار برنامه در سالگرد ارتحال امام پیش بینی شده است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس هم گفت: امسال در سراسر استان، افزون بر هفت هزار برنامه برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام پیش بینی شده است.
حجت الاسلام محمد رضایی افزود: با توجه به اهمیت جایگاه امام راحل و نقش ایشان در پیروزی انقلاب و ارتقای جایگاه نظام اسلامی در دنیا، هرآنچه که برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آن امام بزرگوار صرف شود نه تنها هزینه نیست بلکه دریافت های بسیاری به دنبال خواهد داشت.
وی از دستگاه های اجرایی خواست که در بحث تبلیغات فیزیکی و محیطی، شهرداری شیراز را یاری کنند تا این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار