رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خبر داد؛
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از راه‌اندازی سیستم سرمایشی ناوگان اتوبوسراني شهري به‌رغم نداشتن مصوبه شوراي شهر خبر داد و تاكيد كرد: عدم استفاده سيستم‌هاي سرمايشي در اتوبوس‌هاي مجهز به کولر، تخلف است.
کد خبر: ۷۴۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 12 May 2019

«محمدرضا شفیعی» با اشاره به راه‌اندازی سیستم سرمایشی ناوگان اتوبوس شهري در يزد، اظهار کرد: 263 دستگاه اتوبوس در شهر یزد تردد دارند كه از این تعداد، تنها 50 دستگاه به دليل قدیمی بودن، فاقد سیستم سرمایشی هستند.

وی با تاكيد بر اين كه فعالیت اتوبوس‌های قديمي فاقد كولر اين ناوگان فقط به صورت تک شیفت استفاده مي‌شوند، گفت: هر چند درخواست فعالیت این خودرو‌ها در شیفت صبح به دليل مطبوع‌تر بودن هوا و همچنین راه‌اندازی و تعمیرات سیستم سرمایشی اتوبوس‌ها هنوز به تصویب شورای اسلامی شهر یزد نرسیده اما كليه‌ي اتوبوس‌ها از اين لحاظ تعمیر و سیستم سرمایشی آن‌ها آماده بکار است.

این مسئول با اشاره به توقیف دو دستگاه اتوبوس متخلف به دليل عدم استفاده از سيستم سرمايشي، تاکید کرد: فعالیت هر دستگاه اتوبوس داراي کولر در صورت عدم استفاده از سیستم سرمایشی به مدت 24 ساعت متوقف می‌شود.

ساماندهی پایانه‌های اتوبوس

شفیعی با اشاره به ساماندهی زیرساختی پایانه‌های اتوبوسراني به عنوان یکی از برنامه‌های سال جاری، تصریح کرد: پایانه‌های درون شهری حسن آباد، امام خمینی(ره)، امام علی(ع) و آقابابایی از نظر زیرساختی ساماندهی خواهند شد.

به گفته وي، در حال حاضر تنها پایانه امام علی(ع) مجهز به محل توقف اتوبوس‌هاي برون شهری مانند اتوبوس‌هاي بافق و بهاباد است ولي در نظر داريم اين امكان را براي ساير پايانه‌ها با اولويت پایانه هاي اتوبوسراني امام خمینی(ره) و آقابابایی فراهم آوريم.

هوشمندسازی اتوبوس‌ها

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به هوشمندسازی اتوبوس‌ها به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سال 98، اظهار کرد: اتوبوس‌های یزد با پیوستن به اپلیکیشنی که برای مدیریت بهتر و نظارت دقیق‌تر در نظر گرفته شده، هوشمند می‌شوند و موقعیت آن‌ها در تمام ساعات فعاليت مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که شهر یزد داراي 1700 ایستگاه اتوبوس است، گفت: تنها ساماندهی ایستگاه‌های دو منطقه از شهر يزد با بودجه کنونی و طرح مصوب شهرداری در دست اقدام است كه اين اقدام نيز با مشارکت بخش خصوصی و با شرط تبلیغات شهری متناسب با نمادهای شهر جهانی در حال انجام است.

حمل و نقل ترکیبی در یزد

شفیعی با اشاره به اهميت استفاده از حمل و نقل ترکیبی در شهر یزد، بیان کرد: 50 دستگاه مینی‌بوس امسال به چرخه حمل و نقل شهري وارد خواهند شد تا در مسیرهای کم مسافر و پرترافیک به ویزه بافت تاریخی مورد استفاده قرار گیرند.

وي با اشاره به این که اجرایی شدن این طرح با همکاری معاونت عمرانی استانداری در دست بررسی است، گفت: ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در سیستم حمل و نقل عمومی منجر به کنترل ترافیک شهر خواهد شد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در پایان نيز از شهروندان خواست تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود در رابطه با ناوگان حمل و نقل شهري را از طریق شماره تلفن 1889 گزارش كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار