نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس طرح بسیاری از چنین موضوعاتی بر این مبنا است که هر زمان یک مجموعه مدیریت ضعیف داشته باشد و با مشکل روبرو شود، ضعف مدیریتی خود را در انتزاع یا انفکاک یا اجتماع یا تمرکز دنبال می‌کنند که چنین رویکرد و نگاهی آسیب‌زا است.
کد خبر: ۷۴۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 12 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی درباره مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با انتزاع حوزه جوانان از وزارت ورزش گفت: استدلال مخالفان این بود که نظارت‌ها بر عملکرد سازمان و مجموعه متولی بر حوزه جوانان کمرنگ می‌شود و اکنون که حوزه جوانان زیرمجموعه وزارتخانه قرار دارد، می‌توان نظارت‌ها را دقیق‌تر انجام داد و وزیر باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: این عده استدلال می‌کردند پیش از این که این انفکاک وجود داشت، چه تحول یا اقدام موثری در سازمان جوانان صورت گرفته بود که اکنون دوباره باید به آن برگشت و این تفکیک را انجام داد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از بار مالی این لایحه نیز به عنوان محور دیگر استدلال مخالفان انتزاع حوزه جوانان از وزارت ورزش یاد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ناکارآمدی برخی مدیران بیشتر مورد توجه مجلس و جامعه است و انتزاع و انفکاک مطرح در مورد برخی از وزارتخانه‌ها، بحث‌های حاشیه‌ای قلمداد می‌شود ضمن آنکه بار مالی زیادی را متوجه دولت می‌کند و فرصت زیادی نباشد که این دولت بتواند بعد از انتزاع و تفکیک کار زیادی انجام دهد.

با انتزاع جوانان از ورزش، راندمان و ظرفیت کار بهتر می‌شود

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات موافقان این انفکاک توضیح داد: من جزو موافقان بودم؛ با این استدلال که سنخ و ماهیت فعالیت در حوزه جوانان با جنس و ماهیت حوزه ورزش تناسب ندارد و از سوی دیگر هر کجا بحث ورزش با موضوع دیگری مطرح شده، مسائل حوزه ورزش غلبه کرده و به همین دلیل اکنون نیز مباحث پیرامونی حوزه جوانان کمرنگ شده است.

مسعودی ادامه داد: البته کسانی که اکنون مجری و درگیر این کار هستند و اغراض سیاسی پشت صحنه ندارند، معتقدند با انتزاع، راندمان و ظرفیت کار بهتر می‌شود لذا می‌شود به نظر آنها به عنوان اجراکنندگان احترام گذاشت.

پنهان شدن ضعف مدیریتی پشت انفکاک و اجتماع

وی همچنین با اشاره به کمرنگ شدن نظارت‌ها در صورت تشکیل سازمان جوانان، گفت: آنها که می‌گویند در صورت انتزاع نمی‌توان نظارت لازم را بر مسائل حوزه جوانان داشت؛ باید پاسخ دهند اکنون که جوانان زیر مجموعه وزارت ورزش است، چه نظارتی وجود دارد و چقدر این نظارت‌ها موثر بوده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: طرح بسیاری از چنین موضوعاتی بر این مبنا است که هر زمان یک مجموعه مدیریت ضعیف داشته باشد و با مشکل روبرو شود، ضعف مدیریتی خود را در انتزاع یا انفکاک یا اجتماع یا تمرکز دنبال می‌کنند که چنین رویکرد و نگاهی آسیب‌زا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار