بیش از ۱۲ تن بهار نارنج از هزار و ۳۵۰ هکتار نارنجستان‌های فارس برداشت شد.
کد خبر: ۷۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 13 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال هر کیلوگرم بهارنارنج‌ تر با توجه به میزان عطر، کیفیت، تمیز، تازه و روشن بودن بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بهارنارنج خشک بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان از باغداران خریداری شد.
مجیدرضا پاکاری افزود: شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۷۸ هکتار بیشترین سطح زیر کشت نارنج را در فارس به خود اختصاص داده اند .
وی با اشاره به این‌که فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور است، افزود: از ٤ هزار هکتار نارنج کشور، هزار و ۳۵۰ هکتار در استان فارس است .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: سالانه ۴۰ درصد از بهار نارنج‌های استان فارس به صورت خشک و فرآوری شده به خارج از کشور صادر می‌شود.
پاکاری یادآورشد: حدود ۶۳۰ هکتار از درختان نارنج استان در باغ‌های تفریحی، آموزشی، پارک‌ها، فضای سبز و حاشیه خیابان‌ها قرار دارد که زیبایی خاص و عطر دل‌انگیز آن از جاذبه‌های طبیعی است.
وی افزود: ۷۲۰ هکتار از درختان نارنج فارس در باغ‌های تجاری قرار دارد .
این مقام مسئول با بیان این‌که اولین شکوفه‌های بهار نارنج در استان فارس از اوایل فروردین پدیدار می‌شود، تصریح کرد: یک تا پنج درصد از شکوفه‌ها برای تولید نارنج کافی است و بقیه بهار نارنج‌ها جمع آوری، خشک و فرآوری می‌شود.
پاکاری گفت: بهارنارنج‌های جمع‌آوری شده استان فارس در سه کارگاه صنعتی و ۳۵ کارگاه سنتی خشک و بسته‌بندی و برای مصرف داخلی و صادرات مهیا می‌شود .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که در فارس بیش از ۶۰ هزار هکتار مرکبات وجود دارد، تاکید کرد: این استان با تولید یک میلیون و ۵۰۰ تن مرکبات، دومین استان تولیدکننده مرکبات در کشور به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار