مدیر کل زندان های فارس و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه این استان ادامه داد: تعداد 1283 زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس تحمل کیفر می کنند که از این تعداد 356نفر در زندان مرکزی شیراز، 159 نفر در زندان 2 شیراز، 136نفر در زندان مرودشت و مابقی در سایر زندان های استان محبوس هستند.
کد خبر: ۷۴۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 13 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید حشمت الله حیات الغیب ادامه داد: این جشن در شهرهای فاقد زندان همچون اوز، لامرد، جنت شهر، زرقان، گراش، خنج، شهرک غدیر داراب و روستای نوایگان داراب نیز برگزار می شود که در مجموع 20 جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.
مدیر کل زندان های فارس و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه این استان ادامه داد: تعداد 1283 زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس تحمل کیفر می کنند که از این تعداد 356نفر در زندان مرکزی شیراز، 159 نفر در زندان 2 شیراز، 136نفر در زندان مرودشت و مابقی در سایر زندان های استان محبوس هستند.
وی گفت: از کل این زندانیان 46 نفر زن و مابقی مرد هستند.
حیات الغیب همچنین با اشاره به زندانیان مهریه در استان فارس گفت: آمار محکومین مهریه استان هم اکنون 183نفر است که بیشترین آمار مهریه مربوط به زندان های مرکزی و شماره 2 شیراز و کمترین آن مربوط به زندان های اقلید، آباده و قیروکارزین است.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس اظهار داشت: محکومین مهریه در سال گذشته بیش از 570نفر بودند که با اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه درخصوص تعیین تکلیف محکومین مهریه این تعداد به 130نفر تقلیل یافت.
وی افزود: میزان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد استان 200میلیارد تومان است و انتظار داریم با گذشت شکات و تخفیف شاکیان این مبلغ به کمتر از 100میلیارد تومان کاهش پیدا کند.
مدیر کل زندان های فارس گفت: سال گذشته یک هزار و 201 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان محبوس بودند و تعداد 524 زندانی با همت خیرین، شکات و کمک ستاد دیه از زندان ها آزاد شدند که از این تعداد 499نفر مرد و 25 نفر زن بوده اند و مبلغ بدهی این افراد 112میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 74میلیارد تومان را شکات از حق خود گذشت کرده اند.
حیات الغیب بیان کرد: جشن های گلریزان با همت خیرین نیک اندیش در سطح استان برگزار می شود و انتظار داریم امسال نیز همچون سال های گذشته، خیرین نیکوکار، اصناف، بازاریان و مسؤولین استانی، ستاد دیه را حمایت کنند تا بتوانیم با مبالغ جمع آوری شده شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان در استان باشیم.
وی ادامه داد: سال گذشته استان فارس در آزادسازی زندانیان رتبه سوم کشوری و در حجم بدهی استان فارس رتبه اول کشور را کسب کرده است و در سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 5درصد کمک های مردمی افزایش داشته است.
مدیر کل زندان های استان فارس عنوان کرد: خیرین نیک اندیش می توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا از طریق شماره کارت 6104337770030960 و شماره حساب 10/11991199 نسبت به پرداخت کمک های خیرخواهانه خود اقدام کنند.
زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک های برگشتی غیرکلاهبرداری , حوادث کارگاهی ناخواسته، زندان شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار