معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کار مبارزه با آفت ملخ را ادامه خواهیم داد تا زمانی که درجه حرارت منطقه افزایش پیدا کند و این آفت از بین برود یا ناچار به ترک منطقه شود.
کد خبر: ۷۴۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 14 May 2019

محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: در سطح حدود 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تاکنون کار سمپاشی و مبارزه با ملخ انجام شده است و همچنین حدود 640 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایش شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سه مقطع در حال مبارزه با ملخ‌ها هستیم، افزود: در مقطع کنونی لاروهای سن یک، دو و سه و همچنین ملخ‌های بالغ وجود دارد که با استفاده از شیوه‌های مختلف سمپاشی، در حال مبارزه با این آفت هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: کار مبارزه با آفت ملخ را ادامه خواهیم داد تا زمانی که درجه حرارت منطقه افزایش پیدا کند و این آفت از بین برود یا ناچار به ترک منطقه شود.

قاسمی نژاد با اشاره به اینکه ملخ‌های بالغ امکان تحمل درجه حرارت‌های بالا را نخواهند داشت، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا اجازه ندهیم که مهاجرت ملخ‌ها اتفاق بیافتد و ملخ به نقطه دیگر سفر کند. در این زمینه با تلاش‌های انجام‌گرفته امیدواریم کار کانون‌کوبی را به خوبی انجام دهیم و با این آفت مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: تفاهمی سه جانبه میان استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است تا به صورت سه جانبه کار مبارزه با این آفت انجام گیرد. این کار به این منظور انجام خواهد گرفت تا به صورت موردی با این آفت مبارزه نشود و بتوانیم به صورت کامل آن را از بین ببریم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور ملخ‌ها را در خوزستان به صفر برسانیم و در این زمینه افزایش درجه حرارت نیز به ما کمک خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار