نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی خانوارها برای تأمین مسکن اجاره ای با مشکلات بسیاری روبه رو هستند و عملا بخش اعظمی از مردم توان مالی برای پرداخت ودیعه های سنگین را ندارند.
کد خبر: ۷۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 14 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن استیجاری، گفت: در شرایط کنونی بازار اجاره مسکن بسیار پرتلاطم و بحرانی است و عملا با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، نرخ اجاره بها نیز به صورت سرسام آور افزایش یافته است.


مردم توان مالی برای پرداخت ودیعه های سنگین مسکن را ندارند

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی خانوارها برای تأمین مسکن اجاره ای با مشکلات بسیاری روبه رو هستند و عملا بخش اعظمی از مردم توان مالی برای پرداخت ودیعه های سنگین را ندارند.

دولت باید در راستای افزایش سرمایه خانوارها برای پرداخت ودیعه اجاره مسکن اقدام کند

وی بر لزوم حمایت دولت و وزارت راه و شهرسازی از مستأجران تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی دولت باید در راستای افزایش سرمایه خانوارها برای پرداخت ودیعه اجاره مسکن اقدام کند.

وزارت راه و شهرسازی دو برنامه اصلی را برای مدیریت بازار اجاره مسکن دنبال می کند که تولید مسکن استیجاری و ارائه تسهیلات ودیعه با سود پایین بخشی از این سیاست محسوب می شود
افضلی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی دو برنامه اصلی را برای مدیریت بازار اجاره مسکن دنبال می کند که تولید مسکن استیجاری و ارائه تسهیلات ودیعه با سود پایین بخشی از این سیاست محسوب می شود.

تولید مسکن استیجاری می تواند بخشی از مشکلات بازار اجاره مسکن را حل کند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من تولید مسکن استیجاری می تواند بخشی از مشکلات بازار اجاره مسکن را حل کند، به شرطی که در این راستای برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا این پروژه به سرنوشت پروژه های قبلی ساخت مسکن تبدیل نشود، از این رو ضروری است که در این راستا از ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها استفاده شود.

ارائه تسهیلات ودیعه برای افزایش سرمایه مالی مستأجران

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های وزارت راه و شهرسازی، ارائه تسهیلات کم سود برای جبران بخشی از ودیعه مسکن است، البته برای اجرای این سیاست باید نظارت دقیق صورت گیرد تا مالکان نتوانند پس از پرداخت این تسهیلات به مستأجران، میزان رهن مسکن را بالا ببرند، بنابراین دولت و وزارت راه و شهرسازی در گام نخست باید در جهت اعمال سیاست قیمت منطقه ای عمل کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: با توجه به اینکه به فصل تابستان و نقل و انتقال مستأجران نزدیک می شویم، دولت باید هرچه سریع تر برای ساماندهی این حوزه اقدام کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار