رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:اگر وزارت مسکن تشکیل شود، حوزه مسکن قطعاً شرایط بهتری خواهد داشت.وی اظهار داشت: یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده ما به دولت این است که قانون مذکور را اجرایی کنند چرا که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خانه خالی داریم که با اخذ مالیات از آن‌ها وضعیت مسکن بهبود می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 14 May 2019

محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مکاتبه کمیسیون عمران مجلس با رئیس‌جمهور برای حل مشکلات بازار مسکن خبر داد.

وی افزود: رئیس‌جمهور باید شخصاً برای ساماندهی بازار مسکن اقدام کند، دولت زمین‌های زیادی در شهرهای جدید و بافت شهری دارد که باید این زمین‌ها را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد تا آنان در بخش تولید مسکن جدی‌تر عمل کنند و با افزایش تولید منجر به کاهش قیمت مسکن شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در این نامه پیشنهاداتی را برای حل مشکلات مسکن به دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم، ادامه داد: متأسفانه حوزه مسکن زیر سایه دیگر فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی گم شده است و مسکن در اولویت این وزارتخانه نیست و اگر وزارت مسکن تشکیل شود، حوزه مسکن قطعاً شرایط بهتری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده ما به دولت این است که قانون مذکور را اجرایی کنند چرا که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خانه خالی داریم که با اخذ مالیات از آن‌ها وضعیت مسکن بهبود می‌یابد.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه باید تسهیلات مسکن افزایش یابد، تصریح کرد: باید شاخصی برای قیمت‌گذاری در حوزه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود داشته باشد تا سازمان تعزیرات بر مبنای این قیمت‌گذاری، با بنگاه‌داران و متخلفان حوزه مسکن، برخورد جدی کند.

وی در خاتمه عنوان کرد که در خصوص نابسامانی های بخش مسکن با وزیر راه مکاتبات و جلسات متعددی داشتیم و تذکرات لازم را عنوان کردیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
باید به قانون برگردید ..........ما قبل از امقلاب قانون داشتیم .ان هم اساسی .....................هیچ مشکلی در خرید .فروش مسکن نبود .زیرا قانون جلوی هر سود جویی بی خودی را میگرفت .مراجعه کنید به قوانین قبل از انقلاب ........اگر حوصله ندارید .در این قوانین امده .....خانه به قیمت تمام شده با سود 10 درصد .و اعلام قیمت مصالح بکار برده شده دران توسط کارشناس دادگستری ..و مهر ان ..........ثبت فقط در دفاتر اصلی دولت .ثبت اسناد .باید باشد ..این خیلی سخت است که اجرا نمی کنید ............در ضمن برای اجرای این قانون باید درب بنگاههای معاملاتی را بست ........ومستقیم مردم خانه خود را بدون قیمت از توی اینترنت پیدا کنند ...........قیمت را کارشناس دادگستری بگذارد . تا عده ای از مهندسین عمران بعنوان کارشناس بکار گماشته شوند .هم مردم بدون ترس از کلاه گذاری . با خیال راحت معامله کنند ..... نه سیخ می سوزد نه کباب .....برگردید به قانون .مردم دیوانه شدند همش مسکن خودرو وارز باعث بدبختی مردم شده............همه صنعت ساختمانی تعطیل شده به خاطر زیاده خواهی نهادهای سازنده مسکن فکر کردند که هرچه گران کنند مردم بیشتر می خرند .فکر نمیکردند که دیگر یک ریال ته جیب مردم باشد .که بتوانند قیمتهایی که اینها روی مسکن خودرو گذاشتند بخرند ...........اینها یک لقمه نان از همین کورهها وکارگاهای کوچک ساختمانی بدست می اوردند .الان دیگر حتی کارگر ساختمانی هم نم یخواهند زیرا ساخت و ساز خوابیده به لطف طمع کاران و سودیان . قاتلین مردم بدست می اوردند .که الهم العن ظالمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
باید آنهایی که خانه بیش از یکی دارند مالیات مضاعف بدهند فقط 20 در صد دستش باشد..حاکمیت اقتدار خودش را با اجرای کامل قانون و تصویب آن نشان دهد. خشونت زیاد می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار