امام جمعه کازرون با بیان اینکه چرا جنگ واقعی را جدی نمی گیریم و به دنبال یک جنگ تخیلی می گردیم؟ جنگ واقعی امروز ما، جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: بیائید بنشینید فکری به حال اقتصاد کشور، به حال جوانان و رونق تولید بکنید و جنگ حقیقی امروز این است.
کد خبر: ۷۴۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 15 May 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون تأکید کرد: هم اکنون ما با آمریکا در حال جنگ همه جانبه هستیم، اما صحنه آرایش فعلی، صحنه آرایش برای جنگ نظامی نیست؛ چرا که اگر حتی یک درصد هم عقل داشته باشند، می فهمند که جنگ نظامی، آغازش با آنهاست اما پایانش دیگر با آنها نیست.
به گفته وی، در جنگ زد و خورد است. می زنند، اما دیگر زمان زدن و در رفتن تمام شده است. می زنند اما برای هر یک ضربه 10 ضربه جواب می گیرند.
حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه پایگاه ها و ناوهای آمرکا در منطقه، در تیررس موشک های ماست و قطعا آنها به مراتب بیشتر از ما ضربه پذیرند و شرایط داخلی فعلی آمریکا هم شرایط وارد شدن در جنگ دیگری نیست، تصریح کرد: پس بنابراین این تحرکات آمریکاییها بیشتر شبیه جنگ روانی است برای فشار به جمهوری اسلامی، باج گیری و دوشیدن کشورهای عربی مثل عربستان و امارات، و گرنه خود آمریکاییها که خودشان پیام دادند که ما به دنبال جنگ نیستیم؛ اگرچه نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل هستند که اگر دشمن حماقتی بکند، او را تأدیب کنند و بر سر جایش بنشانند.
امام جمعه کازرون در ادامه به کاسبان ترس در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در داخل هم عده ای مرعوبند، عده ای هم یا نفوذی یا ستون پنجم و مهره دشمنند و می خواهند با ترساندن مردم، بتوانند کار ناتمام دشمن در داخل را تمام کنند.
وی افزود: اینها باید از خودشان سوال کنند که در انتخابات ریاست جمهوری می گفتند اگر رقیب رای بیاورد، تحریم ها برداشته می شود، دلار 5هزار تومان می شود و سایه جنگ بر کشور می آید. حالا آنها آمدند، تحریم ها هست و به نهایت خود رسیده است. دلار اکنون که حدود 15 هزار تومان است . سه برابر ترسی که می دادند. سایه جنگ هم که خودتان تبلیغ می کنید. اکنون چه جوابی برای مردم و افکار عمومی دارید؟ اینها امروز باید پاسخگو باشند و از مردم عذرخواهی کند برای حرف های بی ربطی که آن زمان زدند.
حجت الاسلام خرسند تأکید کرد: شرایط امروز کشور به گونه ای است که باید همدلی بین مردم و مسئولین باشد و کشور ر آرام نگه داریم.
امام جمعه کازرون با بیان اینکه چرا جنگ واقعی را جدی نمی گیریم و به دنبال یک جنگ تخیلی می گردیم؟ جنگ واقعی امروز ما، جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: بیائید بنشینید فکری به حال اقتصاد کشور، به حال جوانان و رونق تولید بکنید و جنگ حقیقی امروز این است.
وی، بی انضباطی مالی در کشور، و بی نظمی در تولید را نمونه هایی از جنگ حقیقی دانست و گفت: نمونه های این جنگ را در بازار سکه و خودرو و طلا و ارز میبینیم، این جنگ واقعی است. در این جنگ دشمن آتش بیار معرکه است و از این راه می خواهد جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورد. وگرنه دشمن می داند در جنگ نظامی، ضرر خواهد کرد و همه امیدش به این جنگ روانی و اقتصادی و فرهنگی است.
حجت لاسلام خورسند در ادامه به حادثه دیروز دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: این که شما می بینید به یکباره در دانشگاه تهران، جمع قلیلی بر علیه ارزش های اسلامی و حجاب شعار می دهند و دهن کجی می کنند،نشان می دهد که امروز شرایط کشور، شرایط جنگ روانی است و دشمن با این کارهای کوچک بی ارزش کم اهمیت، می خواهد اهداف خود را در کشور پیاده کند.
به گفته امام جمعه کازرون، جریان مرعوب، همیشه مرعوبند و همیشه حق را به دشمن می دهند و همیشه کوتاه می آیند در حالی که تجربه انقلاب نشان داده که هروقت بر اصولمان محکم ایستادیم و مقاومت کردیم، جواب گرفتیم و هرگاه کوتاه آمدیم، دشمن پررو شده است.
وی برجام را نمونه ای از کوتاه آمدن در مقابل دشمن دانست و اظهار داشت: در برجام ما کوتاه آمدیم و امتیاز دادیم. اما دشمن با روحیه متکبرانه زیر امضایشان می زنند، به تعهداتشان یک طرفه عمل نمی کنند، به فرصتها توجه نمی کنند و در نهایت آن برجامی که آقایان آن را خورشید تابان می نامیدند و آن را دستاورد می دانستند، و آب خوردن مردم را هم به برجام حواله می دادند، هیچی درش نبود، باد هم نداشت چه رسد به آب.
حجت الاسلام معتقد است که تجربه تاریخ اسلام و انقلاب نشان می دهد بهترین راه در مقابل دشمن، مقاومت است و مبارزه همه جانبه؛ که امروز مبارزه ما مبارزه اقتصادی و فرهنگی است. ما از لحاظ نظامی، با آمادگی مه در نیروهای مسلحمان وجود دارد، هیچ دغدغه ای نداریم و جنگ هم نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار