صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که کارشناسان تغذیه تاکید زیادی روی آن دارند. صبحانه انرژی لازم برای شروع یک روز خوب را به ما می دهد و به همین دلیل هم در تمام فرهنگ ها از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است. تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که مردم کشورهای دیگر چه صبحانه ای می خورند؟
کد خبر: ۷۴۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 15 May 2019


ترکیه

ترکیه یکی از خوشمزه ترین و بهترین صبحانه های دنیا را دارد که کاملا با ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها هم سازگار است. صبحانه ترکی سنتی به طور کلی شامل زیتون، خیار، گوجه، پنیر سفید، نیمرو، عسل و مربا، انواع نان و چای و قهوه ترک می شود.

صبحانه ترکی

صبحانه ترکی

 

دانمارک
در میز صبحانه دانمارکی ها همیشه نان چاودار، انواع پنیر، سالامی، عسل، مربا و گاهی شکلات پیدا می شود. برخلاف تصور عموم، بیکن در این کشور آن قدرها هم محبوب نیست و با این که دانمارک یکی از کشورهای تولیدکننده بیکن است اما ظاهرا بخش عمده آن را به انگلیس می فرستد!

صبحانه دانمارک

صبحانه دانمارک

 

هلند
یکی دیگر از بهترین صبحانه های دنیا در کشور هلند سرو می شود. معروف ترین صبحانه در این کشور از پنکیک سیب خوشمزه و لذیذ تشکیل می شود که همراه با شهدی به نام استروپ خورده می شود. پنکیک سیب هلندی از پنکیک آمریکایی بسیار نازک تر است و بافتی برشته و کریسپی دارد.

صبحانه هلندی

صبحانه هلندی

 

انگلیس
صبحانه انگلیسی یکی از معروف ترین صبحانه های دنیا است که در کشورهای دیگر هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. صبحانه انگلیسی کلاسیک به طور معمول از لوبیا، سوسیس، بیکن، نیمرو، قارچ، سیب زمینی و نان تست تشکیل می شود. انگلیسی ها این صبحانه خوشمزه و لذیذ را معمولا با یک فنجان چای یا گاهی قهوه میل می کنند.

صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی

 

فرانسه
فرانسه به خاطر آشپزی و غذاهای خوشمزه اش شهرت دارد و یکی از بهترین صبحانه های دنیا هم در همین کشور سرو می شود. نان شیرینی محبوب کروسان را احتمالا همه می شناسیم. این نان حلزونی شکل و خوش عطر و بو اصلی ترین جزء صبحانه فرانسوی است که معمولا به صورت شکلاتی، خامه ای، کرمی و … و همراه با یک فنجان قهوه سرو می شود.

صبحانه فرانسوی

صبحانه فرانسوی

 

ژاپن
صبحانه ژاپنی در مقایسه یا صبحانه های کشورهای غربی بسیار سالم و سلامت است و از برنج بخارپز شده یا پوره برنج، توفو، شور سبزیجات، دانه سویا، جلبک دریایی خشک شده و البته ماهی تشکیل می شود. البته گاهی تخم مرغ هم به صورت نیمرو رول شده به این مجموعه خوشمزه اضافه می شود. ژاپنی ها اغلب صبحانه را با چای سبز میل می کنند.

صبحانه ژاپنی

صبحانه ژاپنی

 

مراکش
صبحانه در مراکش از انواع نان های سنتی و محلی به همراه مربا، عسل، پنیر، کره و چاشنی های مختلف تشکیل می شود. مراکشی ها نانی بسیار خوشمزه و مشهور به نام baghir دارند که تا حدودی شبیه به پنکیک یا کرپ است که همیشه در صبحانه های مراکشی پیدا می شود.

صبحانه مراکشی

صبحانه مراکشی

 

مالزی
صبحانه در مالزی بسیار مفصل برگزار می شود و یکی از غذاهای ملی این کشور را می توانید به عنوان صبحانه میل کنید. ناسی لماک (Nasi Lemak) عبارتست از برنج پخته شده در شیر نارگیل به همراه خیار، بادام زمینی برشته، تخم مرغ آبپز و سس سامبال اسپایسی. ناسی لماک را معمولا روی یک برگ موز قرار می دهند و همراه با چای یا قهوه سرو می کنند. البته ناگفته نماند که مردم مالزی آن قدر ناسی لماک را دوست دارند که آن را در تمام طول روز می خورند و علاوه بر صبحانه، به عنوان ناهار، شام یا میان وعده هم ناسی لماک را سفارش می دهند.

ناسی لماک صبحانه مالزی

ناسی لماک صبحانه مالزی

 

لهستان
به کشور لهستان می رویم تا یکی از بهترین صبحانه های دنیا را به شما معرفی کنیم. صبحانه در لهستان عمدتا از نیمروی همزده (اسکرامبل اِگ | scrambled eggs) تشکیل می شود که در زبان لهستانی Jajecznica نامیده می شود. نیمروی همزده را معمولا همراه با تکه های سوسیسی محلی به نام Kielbasa، پنکیک سیب زمینی و نان تست می خورند.

صبحانه لهستانی

صبحانه لهستانی

 

اسپانیا
اسپانیا هم یکی دیگر از معروف ترین صبحانه های دنیا را به خود اختصاص داده که بسیار ساده و در عین حال خوشمزه است. این صبحانه Pan Con Tomate نامیده می شود که به معنی نان و گوجه است. برای تهیه این صبحانه کمی سیر و گوجه تازه و رنده شده روی تکه ای نان تست می مالند و بعد آن را داخل فر برشته می کنند. البته گاهی سوسیس، پنیر و روغن زیتون هم به آن اضافه می کنند.

صبحانه اسپانیایی

صبحانه اسپانیایی

 

ویتنام
اگر به ویتنام سفر کنید و برای صرف صبحانه به رستوران بروید با کاسه ای سوپ به نام فو (Pho) روبرو می شوید. سوپ فو که به سوپ نودل ویتنامی هم شهرت دارد سوپی مقوی و خوشمزه است که از نودل برنج، سبزیجات مختلف (گشنیز، جوانه لوبیا، نعنا، پیازچه، لیمو، فلفل چیلی)، بادام زمینی برشته شده و همین طور گوشت (مرغ یا گاو) تهیه می شود.

صبحانه ویتنامی سوپ فو

صبحانه ویتنامی سوپ فو

 

سوئد
صبحانه معمول سوئدی نوعی پنکیک به نام پانکاکور است. این پنکیک بسیار نازک و مسطح است و هر دو طرف آن برشته می شود و شاید بتوان بیشتر آن را شبیه به کرپ دانست. پانکاکور اغلب با مربا و میوه های شیرین و در کنار یک فنجان قهوه سرو می شود.

صبحانه سوئدی

صبحانه سوئدی

 

کانادا
کانادایی ها دامپلینگ های خوشمزه ای به نام پیروگی (perogies) دارند که همیشه در صبحانه هایشان وجود دارد. داخل این پیروگی ها با سیب زمینی و پنیر چدار پر می شود و طعمی فوق العاده لذیذ و خوشمزه دارند. پیروگی یکی از خوشمزه ترین و بهترین صبحانه های دنیا است و در کانادا اغلب همراه با سوسیس یا بیکن، لوبیا، نان تست و یک فنجان قهوه یا چای سرو می شود.

صبحانه کانادایی

صبحانه کانادایی

 

آلمان
صبحانه سنتی در آلمان حتما از سوسیس wrusts، انواع پنیر و نان تازه و برشته تشکیل می شود که گاهی ممکن است چیزهای دیگری به آن اضافه یا کم شود. آلمانی ها این صبحانه خوشمزه و مقوی را همراه با یک فنجان قهوه تکمیل می کنند و خود را برای شروع یک روز با انرژی آماده می کنند.

صبحانه آلمانی

صبحانه آلمانی

 

روسیه
یکی دیگر از معروف ترین صبحانه های دنیا اولادی (Oladyi) یا پنکیک روسی است که صبحانه ای معمول در کشور روسیه است. اولادی پنکیک هایی کوچک و گرد و کمی ضخیم هستند که معمولا با خامه ترش و همین طور تاپینگ های شیرین مثل مربا، عسل و … سرو می شوند.

صبحانه روسی

صبحانه روسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار