شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز از عملکرد خود دفاع کرد و با اشاره به آمار و اطلاعات گفت نیاز به توضیح بیشتر در مورد مسائل نمی بیند.وی همچنین از نظارت بر جذب نیرو در شهرداری ناراضی بود و توقع کم شدن نظارت را داشت.
کد خبر: ۷۴۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 15 May 2019

شهردار شیراز گفت: از سال 98 میزان رضایتمندی مردم در انتصاب و جا به جایی مدیران شهرداری تاثیر خواهد داشت و نظر مردم را ملاک عمل خود قرار خواهیم داد.

اسکندرپور ادامه داد: پس از وقوع سیل با برخی اظهار نظرهای زود هنگام و غیر کارشناسی، خسارت معنوی بسیاری بر شهرداری شیراز وارد شد اما من به عنوان شهردار شیراز ترجیح دادم در 2 هفته اول اظهار نظری نداشته باشم و به جای اظهار نظر غیر کارشناسی با کار و تلاش، شهرمان و زندگی مردم خسارت دیده را به حالت اول برگردانیم.

وی با اشاره به تذكرات بعضي از شوراييان و اعلام نظر دستگاه‌هاي نظارتي و مكاتبات مصاحبه‌هاي انجام شده پيرامون نيروهاي وارد شده به مجموعه شورا و شهرداري از آغاز به كار شوراي پنجم تاكنون گفت: متوجه تفاوت نظارت‌ها و حساسيت‌ها نمي‌شوم و درك نمي‌كنم، چرا در يك دوره‌اي اين نظارت و حساسيت‌ها وجود نداشته و در دوره‌اي ديگر حساسيت‌ها حالت غيرطبيعي پيدا مي‌كند؟

اسکندرپور با بيان اينكه در احترام به تصميم افكار عمومي، مجموعه شورا و شهرداري آمار پرسنل جذب شده در سال‌هاي ٨٩ تا ٩٧ را اعلام مي‌كند، گفت: سال هشتاد و نه، ٦٧ نيرو، سال نود، ١٧٧ نفر، سال نود و یک، ٤٠٣ نفر، سال ٩٢ كه سال اول شروع به كار شوراي چهارم بوده ٦١٦ نفر، سال ٩٣، يكهزار و ٣٥٢ نفر، سال ٩٤، تعداد ٤٨٢ نفر، سال ٩٥ نيز ٤١٦ نفر و سال ٩٦ یکصد و پنجاه نفر وارد مجموعه شهرداري شده‌اند .

شهردار شيراز مقايسه ميزان ورود نيرو به شهرداري را بدون هيچ تفسيري بيانگر اتفاقات روي داده در بحث جذب نيروي انساني ذكر و خاطرنشان كرد: سوال من اينجاست دستگاه‌هاي نظارتي در آن سال‌ها كجا بودند؟ اگر واقعا بناي نظارت بوده تفاوت سال ٩٧ با سال ٩٣ چيست؟ بنده متوجه تفاوت اين نظارت نمي‌شوم، اگر حساسيت است بايد براي همه دوره‌ها باشد.

شهردار شیراز در بخش دیگر سخنان خود به موضوع تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی صحبت‌های زیادی در خصوص تغییر کاربری باغات مطرح می‌شود و کسانی هم که پیش از این در تغییر کاربری‌ها دخیل بودند، فضای مجازی را از اعداد و ارقام عجیب تغییر کاربری در دوره جدید، پر می‌کنند.

اسکندرپور ادامه داد: سال 97 موفق‌ترین سال در حفاظت از باغات قصردشت بوده است و کمترین تغییر کاربری را نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم، سال گذشته 3 هزار و 136 متر مربع از باغات تغییر کاربری پیدا کردند.

وی با اشاره به میزان تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز طی 7 سال گذشته ادامه داد: 56 هزار و 413 متر مربع در سال 90، 25 هزار و 888 متر مربع در سال 91 ، 27 هزار و 884 متر مربع در سال 92،  17 هزار و 916 مترمربع در سال 93، 17 هزار و 821 متر مربع در سال 94، 57 هزار و 896 مترمربع در سال 95، 31 هزار و 666 متر مربع در سال 96 و 3 هزار و 136 مترمربع در سال 97 از باغات قصردشت مورد تغییر کاربری قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار