دادستان قزوین:
در شرایط فعلی نظارت بر توزیع کالا لزوما باید از مبدا صورت گیرد یعنی از بخش تولید شروع و تا زمان عرضه ادامه داشته باشد تا شاهد بی نظمی در توزیع اقلام و کالاهای اساسی نباشیم.
کد خبر: ۷۴۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 16 May 2019

نظارت بر بازار باید از مبدا صورت گیرد

به گزارش تابناک قزوین، اولین جلسه کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در سال جاری ویژه ماه مبارک رمضان به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قزوین و با حضور کلیه اعضاء در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار گردید.

در این نشست مدیران و کارشناسان هر یک از سازمانهای متولی در خصوص تهیه و توزیع کننده  اقلام اساسی عمومی در جامعه، به تشریح عملکرد و نحوه تهیه، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی از جمله شکر، قند و مرغ و ... پرداخته  و میزان تقاضای جامعه را ناشی از وجود جو روانی موجود میان اقشار مختلف مردم دانستند.

در ادامه محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن اشاره به لزوم برنامه ریزی در زمینه تولید، تهیه و توزیع کالاهای اساسی گفت: وجود برنامه ریزی و آینده نگری در زمینه عرضه غیرقابل انکار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، چرا که این اقلام با ارز دولتی تهیه می شود اما در مرحله توزیع به شکلی که مورد انتظار و هدف است در دسترس مصرف کننده قرار نمی گیرد که نتیجه این امر بروز نارضایتی عمومی خواهد بود.

وی افزود: چنانچه پیش بینی برای آینده صورت گیرد می بایست از این مرحله عبور موفق خواهیم داشت و در این راستا از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی و قضایی استان بهره گرفته و آمادگی کامل وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار کالاهای اساسی تصریح نمود: در شرایط فعلی نظارت بر توزیع کالا لزوما باید از مبدا صورت گیرد یعنی از بخش تولید شروع و تا زمان عرضه ادامه داشته باشد تا شاهد بی نظمی در توزیع اقلام و کالاهای اساسی نباشیم و برای دستیابی هرچه بهتر به این امر باید از تمامی ظرفیت های قضایی، انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، نظارتی و مردمی بهره بگیریم.

وی ضمن بیان اینکه دشمن جهت دستیابی به اهداف خود معیشت مردم را هدف قرار داده است، گفت: دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام از طریق ایجاد فشار بر معیشت مردم وارد شده است که با هوشیاری آحاد جامعه و مسئولین این امر محقق نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار