رئیس کمیته امداد کشور فارس به عنوان مقام‌های برتر نیکوکاری در کشور بیان می‌کند: مردم این دیار از خیران مشتاق هستند که در ارایه کمک از طریق کمیته امداد عملکرد گسترده‌ای داشته‌اند که سهم بسزایی در جمع‌آوری 300 میلیارد تومان صدقه در سال دارند.
کد خبر: ۷۴۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 16 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: در استان ما مردمان فراوانی هستند که در کمک به نیازمندان همواره پیشرو هستند و بسیاری از آنها از طریق صندوق صدقات کمیته امداد کمک‌های خود را ارایه می‌کنند. این اقدامات باعث شده است تا فارس در مقام‌های نخست کشور در حوزه کمک به نیازمندان قرار بگیرد و این بار در دهه کرامت بار دیگر با ارایه آمارهای صدقات و کمک‌های مردمی استان در سال گذشته از خیران فارسی تقدیر شد.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اهمیت کارایی صندوق‌های صدقات برای کمک به نیازمندان کشور می‌گوید: این صندوق‌ها در دسترس‌ترین و امن‌ترین مکان برای بارش رحمت نیکوکاران ماست.

پرویز فتاح ادامه می‌دهد: مقارن شدن برگزاری همایش دست‌های سخاوت در شیراز با دهه پربرکت کرامت را باید به فال نیک گرفت که در میان مردمانی از فارس که سرمنشاء نیکوکاری هستند برگزار شد.

وی با تاکید بر کرامات و پاداشی که خیران در این دنیا و دنیای دیگر همواره از آن بهره‌مند می‌شوند، اظهار می‌کند: بهترین بهشت به ابرار یا خیران وعده داده شده است زیرا همواره در دنیا منبع خیر بوده‌اند.

 

 

فارس در شمار برترین‌ها

این مقام مسوول با ذکر نام فارس به عنوان مقام‌های برتر نیکوکاری در کشور بیان می‌کند: مردم این دیار از خیران مشتاق هستند که در ارایه کمک از طریق کمیته امداد عملکرد گسترده‌ای داشته‌اند که سهم بسزایی در جمع‌آوری 300 میلیارد تومان صدقه در سال دارند.

فتاح می‌افزاید: اگرچه این رقم زیاد است اما به دلیل اینکه 3 میلیون نفر در کشور تحت پوشش این کمیته هستند، رقم ماهانه‌ای که به هر فرد تحت پوشش می‌رسد از 9 هزار تومان تجاوز نمی‌کند که رقم اندکی برای اوست.

وی اضافه می‌کند: متعاقب این محاسبه، در فارس نیز سالانه 20 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود که بین 250 هزار نفر تحت پوشش تقسیم می‌شود.

فتاح تصریح می‌کند: از صدقات جمع‌آوری شده هر منطقه برای کمک به نیازمندان و رفع نیازهای همان منطقه به صورت بومی استفاده می‌شود و این موردی است که باید خیران از آن مطلع شوند.

خیران فارس همراهان همیشگی

مدیرکل کمیته امداد فارس نیز با تقدیر از خیران استان که همواره در برنامه‌های مختلف یار و همراه این کمیته هستند، عنوان می‌کند: این مردمان خیرخواه در برگزاری جشن عاطفه، اکرام ایتام، پرداخت صدقات و ... همواره حضور موثر دارند.

محمد بذرافشان می‌افزاید: در فارس 500 هزار نگاه مثبت و 105 هزار نگاه توام به کمیته امداد وجود دارد که جای افتخار و سرمایه ارزشمند ما در استان است.

وی با ابراز رضایت از اقدامات و مشارکت‌های خیرخواهانه مردم استان ابراز می‌کند: از صدقات و انفاقات مردم فارس در سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان در ساخت مسکن و بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در کمک به تحصیل و درمان استفاده شد.

بذرافشان ادامه می‌دهد: کمیته امداد علاوه بر نگاه و توجه به مسایل معیشتی به مسایل معنوی مددجویان خود نیز توجه خاصی دارد تا در کنار رفع نیازهای مالی، خلاهای عاطفی افراد را نیز رفع کند.

رغبت 97 درصدی مردم در کمک به محرومان

امام جمعه موقت شیراز دهه کرامت را که فاصله تولد حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و امام رضا(ع) است را ارج می‌نهد و می‌گوید: این افراد الگوی خوبی برای ما هستند زیرا همواره در کمک به فقرا پیشتاز بوده‌اند.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه می‌دهد: کمیته امداد نه حزبی و نه سیاسی است بلکه مرکزی برای جمع‌آوری کمک مردم و مصرف آن در بهترین راه برای کمک به نیازمندان است.

وی تصریح می‌کند: برخی می‌گویند این کمک‌ها به فلسطین و لبنان می‌رود اما لازم است تا تاکید کنیم که صدقات و کمک‌های مردم استان در فارس خرج می‌شود و به جای دیگری نمی‌رود.

امام جمعه موقت فارس اظهار می‌کند: 97 درصد مردم کشور به کمک به نیازمندان تمایل دارند و 67 درصد تمایل به صدقه دادن و 62 درصد نیز هر روز صدقه می‌دهند که نشان می‌دهد مردم خیر و نیکوکاری داریم که همواره کمک به نیازمندان را بخشی از زندگی خود قرار داده‌اند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار