استاندار فارس با بیان اینکه حل مشکل معیشت و ایجاد اشتعال نیازمند جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است، دستیابی به زمینه‌های جذب و جلب سرمایه گذاری را مستلزم شناخت توانمندی‌ها و مشکلات استان و برنامه ریزی بر اساس این نقاط ضعف و قدرت دانست.
کد خبر: ۷۴۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 17 May 2019

همه این ها درست است اما سوال اینست که چه کسی باید این کارها را بکند و چه کسی باید وضعیت نابسامان کشور را سر و سامان دهد؟

این رویه ای است که در دولت تدبیر و امید مد شده است و رهبر انقلاب هم بارها تذکر داده اند که بروید و این باید ها را انجام دهید.

عنایت الله رحیمی در جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و بهبود معیشت اولویت‌های مدیریت ارشد استان است، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب و تعیین شعار رونق تولید در سال ۹۸ به این مهم پرداخته شده و باید به عنوان اسناد بالا دستی ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حل مشکل معیشت و ایجاد اشتعال نیازمند جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است، دستیابی به زمینه‌های جذب و جلب سرمایه گذاری را مستلزم شناخت توانمندی‌ها و مشکلات استان و برنامه ریزی بر اساس این نقاط ضعف و قدرت دانست.

استاندار فارس با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معادن، صنایع، گردشگری، بهداشت و درمان و …، عنوان کرد: تا کنون گام‌های مؤثری در سایه همدلی و هم افزایی برای دستیابی به اولویت‌های مذکور انجام شده است.

رحیمی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال به عنوان دغدغه امروز همه مسئولان و مردم، عنوان کرد: حفظ و توسعه مشاغل موجود، فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل، رساندن واحدهای تولیدی به ظرفیت واقعی تولید و بازگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل شده و یا تملک شده از سوی بانک‌ها به چرخه تولید مهمترین رویکرد مدیریت استان است.

رحیمی به اجرای طرح هر بنگاه اقتصادی یک اشتغال، در استان فارس اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح امتیازاتی نیز بر اساس ظرفیت‌های قانونی برای بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته شده که تا کنون نتیجه مناسبی در پی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح صدور مجوزهای بدون نام سرمایه گذاری در ماه‌های اخیر در استان فارس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۲۰ مجوز بدون نام برای اعطا به سرمایه گذاران علاقه مند تهیه شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: صدور مجوزهای بدون نام علاوه بر کاهش مدت زمان سرمایه گذاری با ایجاد رضایتمندی در جذب سرمایه گذار مؤثر خواهد بود.

فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ایجاد ارتباط تجاری با کشورهای همسایه از جمله قطر، عمان و عراق، ایجاد ستاد گلخانه‌ها به منظور مناسب سازی کشاورزی با کم آبی، توجه به برنامه ریزی برای ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی و معدن از دیگر فعالیت‌هایی است که به گفته دکتر رحیمی در استان فارس در دستور کار قرار گرفته است.

 تابناک فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
حکومت پو.پولیتسی.........حرف زدن که مالیات نمیخواهد .اینها ...مفت باشد .گفت باشد ..چه رسد به شعار وحرف................................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار