نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه هیچ کسی اهمیتی نمی‌دهد درحالی که در کشورهای دیگر مثل سنگاپور یک خبر دروغ هم زندان و هم جریمه دارد اما در ایران هیچ نظارت و پیشگیری بر این حوزه‌ها صورت نمی‌گیرد و مردم را از طریق شبکه‌های مجازی فریب می‌دهند و حتی بسیاری از افراد را دچار آسیب اجتماعی مجدد می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 17 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به حضور افراد سودجو در قالب مشاوره در شبکه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه با یک سری مسائلی در فضای مجازی رو به رو هستیم که به نوعی می‌توان گفت یک افسار گریختگی از نظر اخلاقی، خبری، کلاهبرداری اقتصادی و درمانی در این شبکه‌ها وجود دارد.

قانون باید جلوی افراد سودجو در شبکه‌های مجازی را بگیرد و پلیس فتا و قوه‌قضاییه به کمک بیایند
نظارتی بر سودجویی در شبکه‌های مجازی صورت نمی‌گیرد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه هیچ کسی اهمیتی نمی‌دهد درحالی که در کشورهای دیگر مثل سنگاپور یک خبر دروغ هم زندان و هم جریمه دارد اما در ایران هیچ نظارت و پیشگیری بر این حوزه‌ها صورت نمی‌گیرد و مردم را از طریق شبکه‌های مجازی فریب می‌دهند و حتی بسیاری از افراد را دچار آسیب اجتماعی مجدد می‌کنند.

آسیب‌های اجتماعی از طریق شبکه‌های مجازی وجود دارد

وی ادامه داد: کلاهبرداری‌های اقتصادی، سواستفاده‌های اخلاقی در این شبکه‌ها به وفور وجود دارد حتی اخیرا دیده‌ام که فرد غیرمتخصصی خود را به جای جراح پلاستیک معرفی کرده و تزریق ژل و بوتاکس انجام داده و به بیمار آسیب زده است بنابراین آسیب‌های اجتماعی از این قضیه مستثنی نیست چراکه فقط زبان بازی لازم دارد و تکنیک عمل جراحی لازم ندارد و نیازی به اتاق عمل جراحی و یا کلینیک تخصصی ندارد لذا بسیار سهل‌الوصول‌تر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد افراد جامعه بسیار زیاد است و حدود 30 درصد آمار طلاق وجود دارد و با اعتیاد نیز رو به رو هستیم و اگر درصد کمی هم به این افراد متمایل شوند، سواستفاده‌های بسیاری خواهد شد.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم افراد سودجو با نصیحت و پند و اندرز کنار نمی‌روند و قطعا باید قانون جلوی این افراد را بگیرد. انجمن‌های علمی باید این افراد را رصد کنند و پلیس فتا و قوه قضاییه نیز به کمک بیاید.

سودجویان شبکه‌های مجازی از سارقان بدتر هستند

وی گفت: باید نام افراد سودجو و چهره آنها در فضای مجازی اعلام شود و افراد را بدون پوشش در تلویزیون معرفی کنند؛ باید هشدار داد که این افراد واقعا خطرناک هستند چراکه از سارقان نیز بدترند، البته دست دادستان‌ها باز است تا افراد را بدون پوشش در تلویزیون نشان دهند و این جزء اختیارات قضات است.

در پیشگیری از سودجویان شبکه‌های مجازی مشکل قانون نداریم بلکه مشکل برخورد داریم
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: انجمن‌های علمی، قانون، پلیس فتا و قضات همگی می‌توانند در این زمینه کمک کنند، مشکل قانون نداریم بلکه مشکل برخورد داریم؛ تلویزیون و کسانی که دلسوز هستند باید اعلام کنند که در فضای مجازی چنین افرادی وجود دارند و توضیحات را بدهند اگرچه خیلی توضیح دادند.

آگاهی مردم باید بالاتر برود

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: با وجود هشدارهای بسیاری که داده شده اما زمانیکه با برخی افراد به نیت کلاهبرداری تماس گرفته می‌شود که برنده جایزه شدید اما باز برخی افراد فریب می‌خورند و با کارت بانکی به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و هر چه که فرد کلاهبردار می‌گوید انجام می‌دهند بنابراین کم‌توجهی وجود دارد و باید آگاهی‌ها را بالاتر برد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار