امام‌جمعه اقلید به گوشه‌هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان کشور اشاره و بیان کرد: باید مواظب بود ملت بزرگ ایران را پای میز مذاکره بدعهدانی همچون آمریکا و اروپا و اتحادیه اروپا نبریم.
کد خبر: ۷۴۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 17 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان در مورد منشور سند 2030 اشاره و با استناد بر آن اظهار داشت: اصرار روی سند 2030 این است که نظام آموزشی سبک زندگی و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک آموخته و برای آن‌ها سرباز تربیت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب معاهده‌های بین‌المللی که در قالب فرهنگ، یونیسف، 2030 و...صورت می‌گیرد، باشیم، عنوان کرد: نباید نگران تبلیغات و سروصدای آن‌ها بود چراکه هرچه پیش‌تر می‌رویم، اوضاع به نفع ما بوده و رویکرد پذیرش مکتب آل البیت(ع) به‌صورت چشمگیری رو به گسترش است.

امام‌جمعه اقلید به برجام اشاره کرد و با بیان اینکه یک سال از بیرون رفتن آمریکا از برجام گذشت و اروپا نیز به تعهداتش عمل نکرد، عنوان داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، از آرایش نظامی گرفتن دشمن، تهدیدهای سیاسی، تحریم اقتصادی و جنگ‌های روانی نباید هراسی به دل داشته باشیم.

طالبی با انتقاد از اینکه عده‌ای هنوز حاضر نیستند از کشتی به‌گل‌نشسته برجام پیاده شوند، ادامه داد: ترس از دشمن مقدمه تسلیم در برابر آن‌ها است ازاین‌رو باید اراده قوی داشته باشیم و با توکل به خدا و شجاعت به وعده الهی و پیروزی امیدوار بوده و با ترس، شک و دودلی فرصت را از دشمن و عوامل نفوذی آن‌ها که می‌خواهند مردم را بترسانند، بگیریم.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: شهادت‌طلبی راز اقتدار یک ملت است و این امر در مکتب ما نهادینه شده و تجربه کرده‌ایم.

امام‌جمعه اقلید به گوشه‌هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان کشور اشاره و بیان کرد: باید مواظب بود ملت بزرگ ایران را پای میز مذاکره بدعهدانی همچون آمریکا و اروپا و اتحادیه اروپا نبریم.

وی خاطرنشان کرد: با زبان دیپلماسی صحبت کردن در صورتی خوب است که همراه با روحیه انقلابی و جهادی باشد.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به تأکید مقام معظم رهبری درزمینهٔ معیشت و معاش مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط که به‌سختی زندگی خود را اداره می‌کنند، اشاره کرد و گفت: به فرمایش ایشان، رفع فقر، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های وجودی انقلاب اسلامی ایران و از اصلی‌ترین اهداف کلان نظام اسلامی است.

خطیب جمعه اقلید افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز جنگ اراده‌ها بوده و مقاومت گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن است.

طالبی لزوم جدیت در مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با مشکلات اقتصادی، در دستور کار قرار دادن و پیگیری جدی و مؤثر مسائل و مشکلات اقتصادی، درمان بیماری‌های اقتصادی کشور، اصلاح ساختار بودجه کشور و نیز نظام بانکی، مدیریت شجاعانه، جهادی و انقلابی همراه با اشراف میدانی بر مشکلات، عدم انفعال در برابر دشمن و شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمی به‌ویژه جوانان مبتکر، خلاق و تحصیل‌کرده، برخورد قاطع با قاچاق، دلالی‌ها، خریدهای خیانت کارانه ارزاق عمومی و احتکار، حمایت همگانی از دولت در این حوزه‌ها و...را عصاره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان برشمرد و بر توجه به آن‌ها تأکید کرد.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به سفر غیرمترقبه وزیر خارجه آمریکا به عراق برای حذف حشدالشعبی (بسیج مردمی) اشاره کرد و گفت: آفتاب عمر آمریکا و آل سعود رو به خاموشی است.

وی تصریح کرد: آمریکا زمانی که متوجه شد نمی‌تواند حریف جمهوری اسلامی ایران شود، عراق توجهی به آن‌ها ندارد، حشدالشعبی را نمی‌تواند از بدنه دولت و ارتش عراق جدا کند و...، به فکر این افتاد که از راه نفاق وارد شده و بین ایران و عراق جدایی بیفکند.

خطیب جمعه اقلید در پایان به جشن گل‌ریزان برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد اشاره کرد و از اهمیت و ارزش این کار سخن گفت و بیان داشت: هر فردی به‌تنهایی یا با مشارکت دوستان و اقوام خود می‌تواند زمینه آزادی و نجات این گرفتاران دربند را فراهم کرده و از ثواب آن بهره‌مند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار