امام جمعه جهرم گفت: 40 زندانی جرایم غیرعمد در جهرم چشم انتظار یاری مردم نوع‌دوست برای رهایی از بند زندان هستند.
کد خبر: ۷۴۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 17 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه به جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد که هر سال در ماه رمضان برگزار می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: مجرمان جرایم غیرعمد که به سبب قصور غیرتعمدی در زندان‌ها به‌سر می‌برند چشم انتظار یاری مردم نوع‌دوست برای رهایی از بند زندان هستند.

وی با اشاره به اینکه در زندان جهرم 40 نفر زندانی جرایم غیرعمد وجود دارد که شرایط رهایی دارند، افزود: از این تعداد 3 نفر به خاطر تصادف، 7 نفر به خاطر مهریه و بقیه به‌سبب جرایم مالی و ورشکستگی در حبس به‌سرمی‌برند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 100 میلیون تومان توسط نیکوکاران شهرستان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شده است، گفت: با این مبلغ و کمک بیش از یک میلیارد تومانی ستاد دیه استان فارس تعداد 27 نفر زندانی آزاد شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز به همت نیکوکاران و مردم نوع‌دوست تلاش شود تا زندانیان جرایم غیرعمد در جهرم آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله وقف و تاکید بر نیت واقفان بر فعالیت‌های قرآنی، عنوان کرد: چنانچه چیزی وقف کرده باشیم مادامی که از آن استفاده شود صوابش به فرد واقف می‌رسد.

مدبر با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی فعالیت قرآنی گسترش پیدا کرده و در شهر ما چندین هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند، گفت: تنها 5 درصد درآمد موقوفات در کشور صرف فعالیت قرآنی می‌شود که آن نیز بیشتر منحصر به مراکز اهل تسنن است.

وی با تاکید براینکه باید نیت موقوفات در فعالیت قرآنی گسترش یابد تا شاهد فعالیت گسترده در این زمینه که ظرفیت آن در جهرم نیز مهیا است، باشیم، تصریح کرد: فعالیت برخی از موسسات قرآنی در جهرم به صورت جهانی در حال گسترش بوده و نیازمند حمایت ویژه هستند.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به دیدگاه آموزه‌های دینی در خصوص ارتباط میان زن و مرد گفت: در این زمینه سه مدل اعتزال، اختلاط و معاشرت در حد معروف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اجتماعی میان زنان و مردان در صورتی‌که این ارتباط متین و سنگین باشد، صحیح است، تصریح کرد: اختلاط زن و مرد در جامعه در حال گسترش بوده و در عروسی‌ها، اردوها، اماکن ورزشی، معابرعمومی، جشن‌ها، بزرگداشت‌ها، شب شعرها، کلاس‌های آموزشی هنری، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی، کافی شاپ‌ها، ورزشگاه‌ها، تورهای گردشگری، فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی وجود دارد.

مدبر با اشاره به اینکه اختلاط الگوی دین نبوده و تنها اختصاص به شهر ما ندارد بلکه در کشور در حال ترویج است، گفت: عده‌ای از روی تعمد در حال گسترش و ترویج این منکرات بوده و نباید به آن‌ها میدان داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار