پوررضایی از کاشت پنبه خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت موجود پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ تن پنبه محلوج از مزارع برداشت، که عمده آن به کارخانجات استان های قم و تهران صادر خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 19 May 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«مسلم پوررضایی» با اشاره به فرارسیدن زمان ماست پنبه و مزایای بذر «گلستان» برای کاشت پنبه، گفت: این رقم دوره کشت کوتاه تری دارد که می توان دیرتر کشت و زودتر هم برداشت کرد در نتیجه آبیاری کمتری نیاز خواهد داشت و در فصل برداشت از گزند سرما در امان خواهد بود که باعث افزایش سود دهی کشاورزان خواهد شد.

 

رئیس مرکز ترویج و خدمات کشاورزی خیر استهبان افزود: کشت پنبه در سطح 500 هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده و با توجه به اینکه امسال بذر زودرس توزیع شده پیش بینی می شود با متوسط عملکرد سه تن در هکتار بیش از یک هزار و 500 تن پنبه برداشت شود.

 

وی اظهار کرد: پنبه در استهبان تنها در منطقه «خیر» کشت می شود و استفاده از بذر زودرس علاوه بر آنکه آب کمتری مصرف می کند، خطر سرمای زودرس پاییزی را ندارد.

 

رئیس مرکز ترویج و خدمات کشاورزی خیر استهبان بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود پیش بینی می شود بیش از 500 تن پنبه محلوج از مزارع برداشت شود که عمده آن به کارخانجات استان های قم و تهران صادر خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار