دانشجوی دكتری فیزیولوژی ورزشی گفت: برای سالم بودن باید مراقب بود؛ چراکه هرگونه افراط و تفریط در نوع تغذیه و تحرك بدنی سبب دورشدن بدن از سلامتی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 May 2019

تابناک فارس به نقل از آنا:حسین همایون‌فرد با بیان این موضوع كه انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات همواره به‌دنبال پیشرفت و تكامل بوده و لازمه این مهم نیز داشتن جسم و روانی سالم است، اظهار کرد: ساختار خلقت انسان به‌گونه‌ای است كه برای سالم‌بودن و سالم‌زیستن باید به سلامتی توجه كرد و هر‌گونه افراط و تفریط در نوع تغذیه و تحرك بدنی سبب دورشدن از این امر مهم است.

وی با تأکید بر اینكه سلامت جسمی كاركنان اثر مستقیمی بر كارایی آنان دارد، بیان كرد: كاركنان اداری به‌عنوان قشری از جامعه به‌‌دلیل شغل و تعاملات اجتماعی و رفتاری که با مراجعه‌كنندگان دارند، باید دارای سلامت جسمی و روانی باشند؛ چراكه نداشتن سلامت لازم منجر به بروز مشکلات می‌شود.

دانشجوی دكتری فیزیولوژی ورزشی، ارتقای سلامت و نشاط را لازمه مراكز علمی دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با لحاظ‌کردن ساختار ورزشی در چارت سازمانی همواره با برنامه‌ریزی‌های كه در این‌باره انجام می‌دهد، علاوه بر اهمیت قائل‌ شدن برای ورزش دانشجویان كه بسیار مهم و ضروری است؛ برای سلامت كاركنان نیز دارای اهداف و برنامه‌های مدون است.

همایون‌فرد با تأکید بر فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان اظهار كرد: در همین راستا و برای نیل به این هدف، این واحد دانشگاهی با ایجاد محیط و امكانات ورزشی مناسب در فضای خوابگاهی، برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی درون‌واحدی و حضور در مسابقات استانی و كشوری، نقش بسزایی در تقویت سلامت و ایجاد انگیزه و نشاط در دانشجویان و همكاران دانشگاهی داشته است.

كارشناس امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان درباره ورزش كاركنان و افزایش سلامت آنان ابراز كرد: این واحد دانشگاهی همواره با ایجاد زمینه‌های مناسب در راستای سلامت آنان قدم‌های مؤثری برداشته كه ازجمله می‌توان حضور در مسابقات استانی، برنامه پیاده‌روی صبحگاهی هفتگی با عنوان پیاده‌روی مهدوی، برگزاری مسابقات درون واحد شامل مسابقات دارت، داژبال، تنیس روی‌میز، پرتاب توپ بسكتبال و برنامه‌های مناسبتی مختلف و متنوع را نام برد.

وی، انجام فعالیت‌های ورزشی را در ماه مبارك رمضان مهم ارزیابی كرد و افزود: در این ماه مبارك با توجه به تغییر ساعات تغذیه با سایر ماه‌ها و تغییرات متابولیسمی و تغذیه‌ای، داشتن تحرك برای حفظ سلامتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

دانشجوی دكتری فیزیولوژی ورزشی، انجام فعالیت‌های ورزشی را در ماه مبارك رمضان با در نظر گرفتن فاكتورهایی مانند شرایط و توان بدنی افراد، زمان‌بندی انجام فعالیت‌های ورزشی، تحرك مناسب و شدت فعالیت‌های ورزشی دانست.

همایون‌فرد گفت: با توجه به موارد ذكر شده، دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برای فعالیت ورزشی كاركنان در ماه مبارك رمضان فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی شبانه كاركنان، مسابقات دارت و مسابقه پرتاب توپ بسكتبال در نظر گرفته است تا با توجه به توان و بنیه كاركنان، منجر به ایجاد انگیزه، ارتقای سلامت و بهبود جسمی و روانی آنان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار