مردم شیراز روزانه بیش از ۶۰ میلیون تومان شکر می‌خرند آن هم شکر با نرخ دولتی، بی‌شک اگر بخواهیم پولی که مردم شیراز بابت شکر های آزاد و غیر دولتی می دهند را حساب کنیم مبلغ بسیار بیشتر از این رقم می شود.
کد خبر: ۷۴۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 22 May 2019

تابناک فارس به تقل از شیرازه:رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز گفت: روزانه ۱۵ تن شکر طرح تنظیم بازار دراین شهر توزیع می‌شود.

عبدالله رزاق منش اظهار کرد: این شکرها در قالب بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت هر کیلو 4۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو شکر فله ۳۴۰۰ است گفت: قیمت‌گذاری سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای هر کیلو شکر فله ۳۴۰۰ تومان و برای هر کیلو شکر بسته بندی شده ۴۴۰۰ تومان است که در شیراز نرخ شکر بسته بندی شده ۴۲۰۰ تومان است و ما به التفاوت ۸۰۰ تومانی آن برای سود صاحبان فروشگاه ها بسته بندی شکر و کرایه حمل و نقل حمل اخذ می گردد.

رزاق منش یادآور شد: شکر کیلویی ۳۰۰۰ تومان به سمت شیراز بارگیری می‌شود و ۱۱۲ تومان به ازای هر کیلو جهت حمل تا شیراز اخذ می گردد. همچنین کیلویی ۶۰۰ تومان هزینه سلفون و بسته‌بندی است و با قیمت ۳۸۵۰ تومان به دست مغازه‌داران می‌رسد که در نهایت کیلویی ۴۲۰۰ تومان فروخته می شود.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز با اشاره به افزایش قیمت سلفون جهت بسته بندی شکر بیان کرد: سلفون از کیلویی ۱۲ هزار تومان به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده و به همین دلیل هزینه بسته بندی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی گفت: با این وجود با کارخانجات بسته بندی صحبت کردیم که برای حفظ آرامش بازار با ما همکاری کنند تا بتوانیم شکر بسته بندی شده را به کمترین قیمت به دست مردم برسانیم. خوشبختانه آنها قبول کردند و حالا با سود حداقلی کارخانجات بسته بندی و گاها بدون هیچ سودی برای آنها شکر بسته بندی ۲۰۰ تومان ارزان تر از قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده عرضه میگردد.

رزاق منش با بیان اینکه کارخانجات بسته بندی شکر همگی دارای گواهی بهداشت و پروانه استاندارد هستند افزود: بسته بندی شکر با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از خروج شکر از چرخه بازار مصرف و ورود آن به سمت بازار سیاه است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه اجرای طرح تنظیم بازار شکر در فارس بسیار موفقیت آمیز می‌باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار