عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس ،گفت: دولت با عدم اجرای قانون جایگاه مجلس را تضعیف کرده و چنانچه دولت قانون را درباره افزایش حقوق کارکنان اجرایی نکند سوال و استیضاح را پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۴۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ 22 May 2019

امیر خجسته نماینده مردم همدان با بیان اینکه در بحث افزایش حقوق‌ها شاهد تعلل دولت هستیم، گفت: طبق قانون باید حقوق‌ها متناسب با تورم افزایش یابد اما متاسفانه افزایش حقوق‌ها در کشور متناسب با تورم نیست ما در برخی موارد شاهد افزایش 300 تا 400 درصدی قیمت کالاهای مورد نیاز مردم هستیم.

وی افزود: وظیفه دولت این است که متناسب با تورم حقوق‌ها را افزایش دهد که این کار را انجام نداده و حال هم که مجلس تصویب کرده که 400 هزار تومان به طور مساوی برای حقوق همه کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان افزایش یابد و علاوه بر این 10 درصد هم افزایش پیدا کند دولت در اجرای این قانون هم تعلل کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: ما شاهد هستیم که قانون مجلس تصویب می‌کند دولت اجرا نمی‌کند و بسیاری از قوانین در بایگانی می‌ماند و دولت اقدام خاصی در روند اجرای قانون ندارد.

خجسته با بیان اینکه دولت بازار را به حال خود رها کرده خاطرنشان کرد: دولت با عدم اجرای قانون در بحث افزایش حقوق‌ها با روان مردم بازی و جایگاه مجلس را تضعیف کرد. ما شاهد هستیم که مجلس قانون تصویب می‌کند اما دولت آن را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: مشکل دیگر بحث دانش و معلمان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش است که حقوق آنها نیز افزایش نیافته در این زمینه بان مشکل مواجه هستند که باید مشکل این قشر را هم دولت مرتفع کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: اگر دولت در بحث افزایش حقوق به قانون عمل نکند ما این موضوع را در قالب طرح سوال و استیضاح پیگیری خواهیم کرد چرا که این موضوع، موضوع حساس و مهمی همچون معیشت مردم است و چنانچه قانون در این باره اجرایی نشود سوال و استیضاح رئیس‌جمهور را پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار