استاندار فارس قطعاً دانشگاه نقش اثرگذاری در دور زدن تحریم‌ها، تولید مواد اولیه و کاهش وابستگی به خارج، تقویت مقاومت جامعه، ایجاد آرامش در فضای اجتماعی و اقناع افکار عمومی با ارائه پاسخ‌های صحیح دارد.
کد خبر: ۷۴۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 23 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:از عنایت الله رحیمی در جلسه هم اندیشی با رؤسا و اعضای هیأت نظارت دانشگاه‌های استان در شیراز افزود: دانشگاه با تبادل دانشجو، تبادل افکار و آرا از طریق برگزاری سمینارهای مشترک و سایر اقدامات در این حوزه می‌ تواند افکار عمومی ملت‌ها به ویژه در کشورهایی که نظام حاکم بر آنها با جمهوری اسلامی در تقابل هستند را تحت تأثیر قرار دهد.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و ایجاد تهدیدها و تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: دانشگاه نیز در کنار سایر نهادها، دستگاه‌ها و مسئولان، رسالت و وظایفی در جهت گذر از این شرایط بر عهده دارد.
او ادامه داد: قطعاً دانشگاه نقش اثرگذاری در دور زدن تحریم‌ها، تولید مواد اولیه و کاهش وابستگی به خارج، تقویت مقاومت جامعه، ایجاد آرامش در فضای اجتماعی و اقناع افکار عمومی با ارائه پاسخ‌های صحیح دارد.
رحیمی اظهار داشت: تحقق این رسالت در گرو تدوین برنامه مناسب و عمل کردن به آن برنامه در یک چارچوب مشخص است.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه دانشگاه باید مباحث را به سمت استدلال و منطق پیش ببرد گفت: دانشجو نیازمند کسب تجربه و آزمون و خطا است و به دست آوردن این تجارب در دانشگاه‌ها کمترین آسیب را برای دانشجو و جامعه به دنبال دارد.
رحیمی، انتخابات را بهار فعالیت‌های سیاسی دانست و گفت: انجام فعالیت‌های سیاسی در نفس خود ارزشمند است چرا که افراد در آن به منافع جمعی و بهبود شرایط عمومی توجه می‌کنند.
وی گفت: دانشگاه نیز باید در چارچوب قانون زمینه این فعالیت‌ها را فراهم کند.
استاندار فارس اضافه کرد: آنچه در دانشگاه‌ها به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود در نهایت باید به تقارب و نزدیکی آرا و افزایش همدلی منتهی شود.
رحیمی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها افزود: باید بپذیریم انتقاد و مخالفت با هر عقیده و نظر به تکمیل آن کمک خواهد کرد.
او افزود: امسال سال گذر از شرایط دشوار است و در چنین شرایطی همدلی، همراهی و هم افزایی لازمه توفیق در عبور از این شرایط است و همه مسئولان دانشگاه‌ها تحقق این مهم را در دستور کار قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار