مسئول محیط زیست شهرستان فسا به دلیل سهل انگاری اتفاقات اخیر برکنار شد.
کد خبر: ۷۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 23 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سعید محمودی مدیر کل محیط زیست استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اتفاقات اخیر و انتشار تصویر پلنگ ایرانی در فضای مجازی و بازخورد‌هایی را که به همراه داشت، گفت: به همین دلیل مسئول محیط زیست شهرستان فسا به دلیل سهل انگاری توبیخ و برکنار شد.

وی با اشاره به دستگیری شکارچیان در ۲ ماهه نخست امسال، گفت: در فروردین ماه تعداد ۶۸ شکارچی و در اردیبهشت تعداد ۷۵ متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و برای ان‌ها تشکیل پرونده شد.

محمودی با بیان اینکه تنوع زیستی یا به عبارتی گوناگونی حیات بر روی کره زمین، شامل تنوع بین همه گونه‌های گیاهی، جانوری، اکوسیستم‌هایی که در آن زندگی می‌کنند و ارتباط متقابل بین ان هاست، ادامه داد: تنوع زیستی در ۳ سطح از جمله تنوع ژنتیکی، تنوع گونه‌ای و تنوع اکوسیستمی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ می، روزی است که متن کنواسیون جهانی تنوع زیستی به تصویب رسیده و این روز را به عنوان روز جهانی تنوع زیستی معرفی کرده است، گفت: حفظ تنوع زیستی، استفاده پایدار از اجزای آن، تسهیم عادلانه و منصفانه منافع حاصل از استفاده ذخائر ژنتیکی از اهداف اصلی این کنواسیون تنوع زیستی است.

رئیس کل محیط زیست استان فارس بیان کرد: هر ساله شعاری برای جلب توجه همگان به اهمیت تنوع زیستی در نظر گرفته می‌شود که شعار امسال روز جهانی تنوع زیستی "تنوع زیستی ما، سلامتی ما" در نظر گرفته شده است.

محمودی اظهار کرد: هدف از شعار امسال گسترش اگاهی در مورد وابستگی سیستم‌های غذایی، تغذیه و سلامت ما به تنوع زیستی و اکوسیستم‌های سالم و همچنین نقش تنوع زیستی برلی رفاه جامعه بشری، کاربرد‌های پزشکی و ... است.
وی تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و به منظور نمایش اجزای تنوع زیستی و اشنایی مردم با تنوع زیستی و اهمیت حفاظت از ان، بازدید از پارک ملی بمو روز یکم خرداد ماه رایگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار