اخیرا تصویری از یک پلنگ در فضای مجازی منتشر و ادعا شده بود که این تصویر در میانجنگل فسا ثبت شده است و اداره محیط زیست فسا هم آن را تأیید کرده بود؛اما بعدا مشخص شد که این تصویر مربوط به پلنگی در آفریقا است و حالا رئیس اداره محیط زیست فسا به خاطر این موضوع از کار برکنار شد.
کد خبر: ۷۴۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 23 May 2019

مدیر کل محیط زیست استان فارس گفت: مسئول محیط زیست شهرستان فسا به دلیل سهل انگاری اتفاقات اخیر توبیخ و برکنار شد.

سعید محمودی مدیر کل محیط زیست استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به انتشار تصویر گونه‌ای پلنگ ایرانی که ادعا شده بود در میانجنگل فسا ثبت شده است گفت: اساس کار ما بر اساس اعتماد است لذا به ما اعلام شده بود که عکاس معرفی شده مورد اعتماد و عکس نیز موثق است.

وی با بیان اینکه در هر حال این تصویر بی‌شک توسط اهل فن شناخته می‌شد، افزود: البته این کار بد بود و عوامل محیط زیست شهرستان فسا از جمله مسئول اداره محیط ریست این شهرستان توبیخ و برکنار شدند.

محمودی ادامه داد: عکاس طبیعت اگر متخصص محیط زیست هم نباشد، اما باید مطالعه‌ای در این باره داشته باشد. همچنین کارشناسان و رؤسا باید خود را به روز کنند تا این اتفاقات نیفتد.

مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه عکس منتشر شده را مسئول اداره محیط زیست شهرستان فسا تایید کرده بود، بیان کرد: در نگاه اول تفاوتی بین پلنگ افریقایی و ایرانی دیده نمی‌شود و این خاصیت گونه پلنگ است که در نگاه نخست کسی متوجه نوع آن نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار