امام جمعه تبریز تاکید کرد: آقایان و خانم‌های نماینده مجلس و یا افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند لطفاً فضای کشور را زود انتخاباتی نکنید، هنوز چند ماه باقی‌مانده است.
کد خبر: ۷۴۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 24 May 2019

به گزارش تابناک تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به عقب‌نشینی ترامپ از لفاظی‌های گذشته و تهدیدات گستاخانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این اظهارات سخیف و تهدیدات گستاخانه در قالب جنگ نظامی با هدف ایجاد عملیات روانی و رسانه ‌ای بود.

امام جمعه تبریز افزود: بعد از گذشت چند روز از لفاظی های متعدد ترامپ و دولت وی مبنی بر خطر حمله نظامی به ایران، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که دولت ترامپ هم اکنون به دنبال تنش‌زدایی با ایران می‌ باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: ترامپ در چرخش مواضع آشکار خود علیه ایران، در گفت ‌وگویی اعلام کرد که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست و حتی به نقل از منابع آگاه و موثق، دیپلمات‌ها، ارتش و دولت ترامپ درصدد کاستن این تنش‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  افزود: وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات اروپایی خواسته است تا برای کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران به آنها کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: این چرخش مواضع و تغییر آهنگ تهاجمی آمریکا علیه ایران نتیجه تدابیر و دوراندیشی هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه تبریز با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکره و جنگ با آمریکا گفت: معظم له رویکرد طرح مذاکره و عقب ‌نشینی در مقابل آمریکا را سم دانسته ‌اند و در شیوه جدید برخورد آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با دولت فعلی را نیز از سم بدتر عنوان کردند که باید با عمل به این توصیه ها مسیر پیشرفت و اقتدار انقلاب هموارتر شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز گسترش روحیه مقاومت در بین مردم و جوانان ایران اسلامی را از دیگر عوامل عقب نشینی آمریکا از مواضع خصمانه دانست که جرات حمله نظامی از آمریکا و حامیان منطقه‌ ای را از آنها گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و آمادگی بالای دفاعی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بها دادن به جوانان در عرصه های مختلف می تواند این پیشرفت ها را چند برابر کند.

وی گفت: مردم قهرمان ایران اسلامی که باید به غیرت دینی آنها آفرین گفت با حضور حداکثری خود در راهپیمایی روز قدس امسال جواب این یاوه‌گویی‌های آمریکا، استکبار و صهیونیسم بین‌الملل را خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخشی از سخنان خود از تحرکات برخی افراد برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: در حالی که ماهها برای این انتخابات باقی است، نباید برادران و خواهرانی که قصد نامزدی دارند از هم اکنون وارد عرصه شده و فضای کشور را انتخاباتی کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کمتر از یک سال از عمر مجلس دوره دهم باقی مانده است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نقش مهم و تعیین‌کننده در مبارزه با فساد دارد و محلی برای گرد آمدن نمایندگان از اقصی نقاط کشور است که می‌توانند از طُرُق کانال‌های مختلف به مفاسد کوچک و بزرگ در کشور واکنش نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مجلس با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد باید با وضع قوانین بازدارنده با فساد مبارزه و برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده از افزایش قیمت های افسار گسیخته جلوگیری میکند، گفت: در همین شهر تبریز به دلیل عدم نظارت و کنترل قیمت ها مغازه به مغازه فرق دارد و مردم در تنگنا و فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حملات موشکی و پهبادی رژیم صهیونیستی علیه سوریه گفت: مدتی است که این رژیم منحوس حملات موشکی و پهپادی علیه سوریه راه‌اندازی کرده که با واکنش سخت پدافند هوایی مواجه شده است و به نظر می ‌رسد صهیونیست‌ها با این اقدامات به دنبال ماجراجویی جدید هستند چون در شرایط دشوار سیاسی و اقتصادی قرار گرفته ‌اند.

وی افزود: مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می کردند موضوع تهدیدات آمریکا علیه ایران را به ماجراجویی تبدیل کنند و آمریکا را علیه جمهوری اسلامی تحریک و ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: هرچند محور مقاومت در برابر این حملات خویشتن داری کرده است اما به سران این رژیم غاصب هشدار میدهیم تداوم هر گونه ماجراجویی به ضرر آنها تمام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: دشمن بعثی با حمایت شرق و غرب با هدف نابودی نظام اسلامی و تجزیه کشور جنگ تحمیلی را شروع کرد و خرمشهر را به اشغال درآورد اما تنها پس از چند ماه با عملیات بیت‌المقدس که در آن رزمندگان اسلام رشادت های بی مانندی به ثبت رساندند، آزاد شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته است، اما متاسفانه به خوبی و در شأن این دوران و دلاوری ایثارگران نتوانسته ‌ایم آن را به نسل جدید معرفی کنیم، بر تبیین و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل های جدید و جوان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید توجه داشت که هویت نسل جدید با ایثارگری و دفاع مقدس گره خورده است و برای اینکه راه آنها را طی کنیم باید مسیر شهدا برای جوانان امروز تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه  اول نماز جمعه این هفته تبریز با بیان فضیلت های شب های قدر گفت: در یکی از شب های قدر قرآن کریم بر قلب مقدس پیامبر اکرم (ص) نازل شده و براساس آیات سوره قدر، این شب برتر از هزار ماه است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مقدرّات یک ساله انسان در شب های قدر پایه ریزی میشود که اگر مؤمنان این شب ها را گرامی بدارند و اعمال عبادی خالصانه انجام دهند بسیاری از مشکلات روحی و معنوی جامعه حل میشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم شب های قدر گفت: در این شب های عزیز، مساجد، مصلی ها و اماکن مقدس مملو حضور جوانان مؤمن و انقلابی خواهد بود که با استفاده از این فرصت در جهت درک حیات معنوی خود شب زنده داری و اعتکاف میکنند.

وی گفت: این شب ها به قدری جایگاه والایی دارد که ائمه معصومین از آن بعنوان قلب ماه رمضان و سرور همه شب ها یاد میکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شب های قدر از غروب آفتاب تا طلوع صبح زمان گسترده شدن خیمه الهی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار