غذای ملی هر کشور یک یا چند غذاست که خاص آن کشور و به نوعی معرف آن کشور محسوب می شود. در سفر به هر کشور و منطقه پیشنهاد می شود قبل از هرچیز غذای ملی آن کشور را امتحان کنید تا به خوبی با آشپزی و سبک زندگی مردم آن دیار آشنا شوید. در مطلب قبل در مورد غذای ملی کشورها صحبت کنیم و ۱۰ غذای ملی را به شما معرفی کردیم. در این مطلب هم به ادامه معرفی غذای ملی کشور ها می پردازیم و ۱۰ غذای ملی دیگر را به شما معرفی می کنیم.
کد خبر: ۷۴۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 25 May 2019


۱- ژاپن

سوشی | Sushi
سوشی یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی است که با ظاهر زیبا و تنوع فراوانی که دارد در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار شده است. این غذا عمدتا از ترکیب نوعی لجن و برنج پخته شده به همراه سبزیجات دیگر تهیه می شود و غذای ملی کشور ژاپن است. سوشی در طریقه سنتی با استفاده از ماهی خام تهی می شود، اما از آن جا که بسیاری نمی توانند ماهی خام را تحمل کنند با ماهی پخته و حتی سوخاری هم تهیه می شود. آشپزی ژاپن جزء سلامت ترین غذاهاست و سوشی هم به عنوان غذای ملی کشور ژاپن به خوبی فرهنگ آشپزی سالم این کشور را نشان می دهد.

سوشی

سوشی


۲- مالزی
ناسی لماک | Nasi Lemak
غذای ملی کشور مالزی غذایی برنج و خوش عطر و بو به نام ناسی لماک است که از برنج پخته شده در شیر نارگیل، علف لیمو، زنجبیل و سایر ادویه های معطر تهیه می شود. ناسی لماک البته در کشورهای همسایه مثل سنگاپور، برونئی و جنوب تایلند هم مصرف می شود اما غذای ملی مالزی به شمار می رود. این برنج معطر معمولا همراه با تخم مرغ آبپز، سس سامبال و بادام زمینی بوداده شده و … سرو می شود. از آن جا که ذائقه ما ایرانی ها با برنج سازگار است مطمئنا با این غذا هم رابطه خوبی برقرار خواهید کرد و از طعم خوش عطر و بوی آن لذت خواهید برد. بنابراین اگر به مالزی سفر کردید حتما ناسی لماک را امتحان کنید.

ناسی لماک

ناسی لماک

 

۳- مکزیک
تاکو | Taco
تاکو هم یکی از آن غذاهای مشهوری است که امروزه در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار است. این غذای مکزیکی از نان تورتیلا تا شده تهیه می شود که داخلش با مواد مختلف پر شده است. تاکو غذای ملی کشور مکزیک است و در تهیه آن از انواع گوشت بره، گاو، مرغ، غذای دریایی و سبزیجات و پنیر می توان استفاده کرد. تاکو از آن دست غذاهایی است که باید با دست خورده شود و به دلیل طعم لذیذ و سس های خوشمزه ای که همراهش خورده می شود نه تنها در مکزیک بلکه در سرتاسر دنیا محبوب است. تاکو معمولا همراه با سس سالسا، فلفل چیلی، آووکادو، جعفری ساتوری شده، گوجه، پیاز و کاهو سرو می شود. غذاهای مکزیکی به خوشمزه بودن معروف هستند و در این میان، تاکو از همه معروف تر و محبوب تر است.

تاکو مکزیکی

تاکو مکزیکی

 

۴- هند
چیکن تندوری | Tandoori Chicken
نام بردن از یک غذای مشهور هندی واقعا دشوار است؛ چرا که به هر گوشه از این کشور پهناور که سفر کنید با آداب و رسوم و غذاهای متفاوت و متنوعی روبرو خواهید شد. با این حال، برخی از غذاهای هندی بیش از همه شهرت پیدا کرده اند و به عنوان غذای ملی کشور هند محسوب می شوند. برای تهیه چیکن تندوری مرغ را در ترکیبی از ماست و ادویه های معطر هندی مزه دار می کنند و بعد داخل تنور سنتی (هیزمی) کباب می کنند. این مرغ بسیار خوشمزه و خوش عطر و بو است و در رستوران های هند معمولا همراه با برنج یا نان هندی خورده می شود. هرچند امروزه در سرتاسر دنیا رستوران های هندی زیادی وجود دارند و این غذا را سرو می کنند اما مطمئنا امتحان کردن آن در خودِ کشور هند لطف و صفای دیگری دارد. بنابراین اگر به هند سفر کردید حتما چیکن تندوری را امتحان کنید.

چیکن تندوری

چیکن تندوری

 

۵- مجارستان
گولاش | Goulash
گولاش غذای ملی کشور مجارستان است و در واقع یک نوع خوراک خوشمزه است که از ترکیب گوشت، حبوبات و ادویه های مختلف مثل پاپریکا تهیه می شود. گولاش امروزه علاوه بر مجارستان، در کشورهای اروپای مرکزی و بخش هایی از اروپای شرقی هم متداول است، اما اصالتا این غذا متعلق به مجارستان است. جالب است بدانید که این غذا ریشه در قرون وسطی دارد و ابتدا غذای چوپانانی بود که دور از خانه در دل طبیعت بودند. بعدها مواد دیگری به این خوراک اضافه شد و به شکل گولاش امروزی در آمد. در حال حاضر خوراک گولاش غذای ملی کشور مجارستان و سمبل و نماد این کشور محسوب می شود.

گولاش

گولاش

 

۶- برزیل
فیجوادا | Feijoada
اگر به برزیل سفر کنید در تمام رستوران ها با غذای فیجوادا روبرو خواهید شد. این غذا در واقع نوعی خوراک و خورش است که از ترکیب لوبیا سیاه، گوشت و سبزیجاتی مثل گوجه، سیب زمینی و هویج تهیه می شود و در آخر همراه با برنج یا نان سرو می شود. جالب است بدانید که این غذا اصالتی پرتغالی دارد اما امروزه آن قدر وارد فرهنگ و آشپزی برزیل شده که غذای ملی این کشور محسوب می شود.

فیجوادا برزیلی

فیجوادا برزیلی

 

۷- بنگلادش
برنج و ماهی | Fish and Rice
غذای ملی کشور بنگلادش نوعی ماهی پلو است که با استفاده از نوعی ماهی خاص تهیه می شود. بنگلادشی ها عاشق آن هستند و آن را معرف آشپزی خود می دانند. برای تهیه این غذای خوش طعم، ماهی را مزه دار می کنند و بعد داخل برگ موز بخارپز می کنند. معمولا مقداری از سسی که ماهی در آن مزه دار شده را کنار می گذارند و در آخر روی ماهی پخته شده می ریزند. این ماهی خوشمزه همراه با برنج ساده و سبزیجات سرو می شود و در بنگلادش بسیار محبوب و پرطرفدار است.

برنج و ماهی

برنج و ماهی

 

۸- آذربایجان
دلمه | Dolmasi
دلمه در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و مدیترانه مثل ایران خودمان رایج و متداول است. دلمه انواع مختلفی دارد و در سبزیجات مختلف مثل بادمجان، گوجه، کلم و … می توان آن را تهیه کرد. با این حال دلمه برگ مو بیش از همه محبوبیت دارد و در بسیاری از کشورها تهیه می شود. اما بیش از همه در کشور آذربایجان می توان این غذای لذیذ و خوشمزه را پیدا کرد و آذری ها دلمه را غذای ملی کشور آذربایجان می دانند. همان طور که احتمالا می دانید برای تهیه دلمه، گوشت چرخکرده، برنج و سبزیجات معطر را با هم ترکیب می کنند و بعد، مایه دلمه را لای برگ های تازه و جوان مو می پیچند یا داخل بادمجان، کدو سبز و .. قرار می دهند و با سس مخصوص می پزند.

دلمه

دلمه

 

۹- فرانسه
کرپ | Crepe
فرانسه به خاطر غذاهای لذیذ و خوشمزه اش شهرت دارد و بسیاری از غذاهای فرانسوی در زمره محبوب ترین غذاهای جهان قرار دارند. اگر بخواهیم یک غذای فرانسوی را به عنوان غذای ملی این کشور نام ببریم کمی کارمان دشوار خواهد بود. با این حال، خود فرانسوی ها کرپ که نوعی پنکیک نازک است را غذای ملی کشور فرانسه می دانند و بسیار به آن علاقه مندند. کرپ با استفاده از آرد گندگ تهیه می شود و به صورت یک پنکیک یا نان خیلی نازک سرخ می شود و بعد داخل آن مواد مختلفی قرار می دهند و کرپ را روی مواد تا می کنند. داخل کرپ می توان هم مواد شیرین مثل مربا، شکلات، خامه و … ریخت و هم آن را با مواد شوری مثل سوسیس، پنیر، قارچ و … پر کرد و به همین شکل سرو کرد. کرپ در فرانسه به شدت محبوب است و فرانسوی ها آن را در وعده های مختلف صبحانه، میان وعده و عصرانه میل می کنند.

پنکیک

پنکیک


۱۰- تایلند
پاد تای | Pad Thai
آخرین موردی که به شما معرفی می کنیم غذای ملی کشور تایلند است. پاد تای یا پد تای که به نودل سرخ شده تایلندی هم شهرت دارد غذای ملی این کشور است و نماد و سمبل تایلند محسوب می شود. این غذای خوشمزه از نودل برنج سرخ شده همراه با تخم مرغ همزده، سس ماهی، بادام زمینی بوداده شده، تکه های مرغ و میگو و … تهیه می شود و بسیار خوش عطر و خوش طعم است. پاد تای در تایلند معمولا به صورت غذای خیابانی و در ظرف کوچک فروخته می شود و مردم تایلند تقریبا هرروز آن را می خورند. انواع مختلفی از این غذا به صورت های شیرین یا شور وجود دارد. از آن جا که تایلند و شهرهای مختلف آن مقصد گردشگری محبوبی به شمار می رود پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور حتما پاد تای خوشمزه را امتحان بکنید.

پاد تای

پادتای

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار