با ورود موج جدید ملخ ها به فارس عملیات سم پاشی و کانون کوبی ملخ‌های صحرایی در استان آغاز شد .
کد خبر: ۷۴۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 25 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره مشاهده ملخ‌های صحرایی در استان گفت: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در ده شهرستان استان انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه ی مهاجم به مزارع کشاورزی، تیم پایش تشکیل شده است.
دبیری افزود: در حال حاضر عملیات سم پاشی و کانون کوبی ملخ‌های صحرایی در ۸ شهرستان جنوبی و غرب استان از جمله کازرون وممسنی در حال انجام است.

وی از کشاورزان، دامداران و زنبورداران خواست، علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور هم سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با تاکید بر لزوم آماده بودن امکانات و لوازم مورد نیاز سمپاشی از جمله تراکتور‌ها و سمپاش‌ها از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد هرگونه عملیات سمپاشی علیه آفت را فقط با کسب نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.
دبیری گفت: در حال حاضر سم رایگان از طریق جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.
در مرحله اول هجوم ملخ‌هایی دریایی به استان فارس علاوه بر تامین تجهیزات و به کارگیری نیروی انسانی برای مقابله با این افت در استان بیش از ۶ میلیارد ریال سم خریداری و ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان بصورت هوایی و زمینی سم پاشی شد.

 

برچسب ها: سم پاشی ، ملخ ها ، ممسنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار